جلال بهرامی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان با اعلام اینکه در ۱۰ سال گذشته، بیش از ۶۵۰۰ دستگاه اتوبوس وارد ناوگان شد که به دلیل عدم نوسازی در دورههای مختلف در حال حاضر به دو هزار دستگاه تقلیل یافته است، افزود: فقدان تسهیلگری در تولید اتوبوسهای داخل، مانع دیگری بر سر راه بهبود وضعیت ناوگان است.
وی با اشاره به اینکه دولت با محدودیتهای اقتصادی در جهت تأمین بخشی از هزینه تمامشده خرید اتوبوس و یارانه بلیت اتوبوس و مترو روبهروست، اظهار کرد: شهرداری تهران به صورت مستقل و با تأمین ١٠٠ درصد منابع مورد نیاز از محل ظرفیتهای خود، قراردادی را بابت ساخت سه هزار دستگاه اتوبوس برای ناوگان اتوبوسرانی تهران با شرکتهای سازنده داخلی منعقد کرده است.
وی با بیان اینکه یکی از عوامل تعطیلی صنعت اتوبوسسازی، برخی سنگاندازیها در مسیر تولید اتوبوس است، تصریح کرد: با وجود اِعمال تحریمهای ناجوانمردانه از سوی دشمنان و عدم ورود برخی تکنولوژیهای روز دنیا، سازنده داخلی بیش از ۶۰ درصد استانداردهای مد نظر از جمله معیارهای محیط زیستی را تأمین کرده است.
بهرامی با اعلام اینکه انتظار داریم دولت از طریق تسهیلگری و ایجاد ثبات در برخی سیاستگذاریها به ویژه در حوزه استاندارد، در همکاری با شهرداری تهران به بخش مهمی از نیاز شهروندان در حوزه حمل و نقل عمومی پاسخ دهد، گفت: برای پیشگیری از مواجه شدن با مشکلات امروز، آیندهنگری در برنامهریزیها و انعقاد قراردادها را مورد توجه قرار دادهایم.
معاون شهردار تهران با تأکید بر اینکه از دو هزار دستگاه اتوبوس موجود تهران، هزار دستگاه آن تمامبرقی است، خاطرنشان کرد: تلاش داریم تا اتوبوسهایی که از این به بعد برای تهران خریداری میشوند نیز برقی باشند تا در سالهای آینده با مسائل و مشکلاتی که امروز با آنها دست و پنجه نرم میکنیم، مواجه نباشیم.
چون منافع شخصی و گروهی فعلا بر مصالح کشور ارجحیت داره، مثل واردات بنزین یا خودروی بی کیفیت و گرون چینی
خودرو پاک برابر است با سلامتی و مرگ و میر کمتر و آلودگی کمتر و هوایی پاک و آلودگی صوتی کمتر و خرابی و مواد آلاینده کمتر
کشور نیازمنذ همیشه هست!