همزمان با نخستین جمعه از ماه محرم همایش شیرخوارگان حسینی در امامزادگان، مساجد و حسینیه‌های استان برگزار شد.

مادران قزوینی فرزندان شیرخواره خود را با پوشیدن لباس‌های مشکی و پیشانی بند‌هایی به رنگ سبز به یاد حضرت علی اصغر (ع) فرزند ۶ ماهه امام حسین (ع) که در واقعه کربلا به شهادت رسید، به عزاداری و مرثیه سرایی پرداختند.

شرکت کنندگان در این مراسم با بلند کردن نوزادان برروی دستان خود بر مظلومیت و بی قراری‌های حضرت علی اصغر (ع)، طفل ۶ ماهه سومین پیشوای مسلمانان جهان اشک ماتم ریختند.

مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در این همایش به نوحه خوانی و مرثیه سرایی پرداختند و سخنرانان نیز ضمن بیان ویژگی‌های شخصیتی امام حسین (ع) به اهداف ایشان از ورود به صحرای کربلا اشاره کردند.

در قزوین مراسم شیرخوارگان حسینی در امامزاده حسین (ع)، مسجد امام حسن عسکری (ع)، مسجد امام جعفر صادق (ع)، مسجد امام خمینی (ره) و مسجد الزهرا (س) در حال برگزاری است.

این مراسم در بویین زهرا، آوج، تاکستان، الوند، آبیک، شریفیه، مهرگان، بیدستان، اقبالیه و سایر شهر‌های استان نیز برگزار شده است.

حضرت علی اصغر (ع) فرزند شیرخوار امام حسین (ع) است که در دهم محرم سال ۶۱ هجری قمری و در واقعه کربلا با تیر حرمله ابن کاهل اسدی به شهادت رسید، شیعیان از آن حضور به عنوان باب‌الحوائج یاد می‌کنند.

در کنار این مراسم در ۷ نقطه هم کارگاه دوخت لباس ویژه این ایام برپا می‌شود.

ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه امروز هم هیئت‌های عزاداری در شهرستانک  به صورت یکپارچه برای سید و سالار شهیدان اشک ماتم می‌ریزند.

عزاداری یکپارچه مردم شهرک مدرس هم از ساعت ۲۲ آغاز می‌شود.

این عزاداری‌ها به صورت زنده از صداوسیمای استان قزوین، پخش می‌شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار