معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: به دنبال بازدید و نظارت بر کالا‌های سلامت محور در سطح استان، لوازم آرایشی و بهداشتی بیشترین موارد قاچاق را به خود اختصاص داده است.

دکتر محمدی اظهار داشت: هر کالایی که مصارف مستقیم انسانی دارد اعم از دارو، مواد خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی، مکمل‌ها و تجهیزات پزشکی از زمره کالا‌های سلامت محور عنوان می‌شود.

وی بیشترین سهم قاچاق کالای سلامت محور را مربوط به اقلام آرایشی و بهداشتی دانست و افزود: متاسفانه قاچاق این اقلام، سالانه جان افراد بسیاری را تهدید می‌کند.

دکتر محمدی اضافه کرد: تمامی محصولات سلامت محور اعم از غذایی و آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی که در داخل کشور تولید شده اند باید شماره پروانه بهداشتی ساخت و سیب سلامت و کالا‌های وارداتی باید حتما برچسب اصالت داشته باشند.


بیشتر بخوانید


وی در تشریح عملکرد سه ماهه نخست امسال گفت: در این مدت از ۱۶۱ داروخانه استان بازدید شد که دو مورد تخلف گزارش و در کمیسیون ماده ۱۱ پیگیری شد.

دکتر محمدی ادامه داد: از ابتدای امسال با بازدید از ۷۷ آرایشگاه زنانه، ۲۲ قلم لوازم ارایشی غیرمجاز کشف و ضبط گردید.

وی از اجرای بازدید‌های مشترک با سازمان صنعت، معدن تجارت و تعزیرات حکومتی استان خبر داد و گفت: در سه ماهه نخست امسال ۳۱ مورد بازدید از اصناف عرضه کننده بازدید و ۱۲ قلم اجناس غیرقابل مصرف جمع آوری گردید.

دکتر محمدی ادامه داد: با بازدید از ۱۴ عطاری، ۸ مورد تخلف ثبت شد.

وی افزود: در مجموع دو مورد از تخلف‌های گزارش شده در زمینه کالا‌های سلامت محور پس از تشکیل پرونده، به مراجع قضایی ارجاع گردید.

دکتر محمدی گفت: از ابتدای امسال ۳۴ مورد نمونه برداری از کالا‌های سلامت محور انجام شد و ۳۲ دوره آموزشی پیرامون مقابله با قاچاق کالا برای اقشار مختلف مردم برگزار شد.

وی از تشدید بازدید‌ها و نظارت‌ها خبر داد و گفت: قاچاق کالا‌های سلامت محور علاوه بر زیان اقتصادی بر سلامت و جان افراد آسیب می‌رساند از این رو مبارزه با قاچاق کالا از اهمیت بالای برخوردار است.

وی یادآور شد: با اجرای طرح دارو یار در دولت سیزدهم از قاچاق معکوس دارو نیز جلوگیری شد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از مردم خواست: اقلام مورد نیاز خود را از مراکز مجاز خریداری و از برچسب سلامت محصولات اطمینان حاصل نمایند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار