آمریکا بزرگترین بانک آلمان را به بهانه اتهامات مربوط به پولشویی به جریمه محکوم کرد.

فدرال رزرو آمریکا اعلام کرد دویچه بانک آلمان و شرکت‌های وابسته به آن را به دلیل کوتاهی در رسیدگی صحیح به مشکلات کنترل پولشویی به ۱۸۶ میلیون دلار جریمه محکوم کرده است.

به گزارش آرتی، فدرال رزرو پیش از این در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۷ این بانک را به خاطر همین مسائل جریمه کرده بود، در آن زمان مسائل روابط دویچه با شعبه استونی بانک دانسکه باعث جریمه بود.

فدرال رزرو اکنون در آخرین بیانیه خود گفت: «دویچه بانک آلمان پیشرفت اصلاحی کافی در پیروی از دستورات ما را نداشت، فدرال رزرو دستور جدیدی صادر کرده است که دویچه را ملزم می‌کند تکمیل کنترل‌هایی که قرار بود تحت دستورات قبلی اعمال کند، را اولویت‌بندی کند.»

فدرال رزرو ادعا میکند که دویچه در معاملات خود با بانک دانسکه به درستی بر تراکنش‌های مربوط به مشتریان پرخطر نظارت نمی‌کند و در بخشی از بیانیه خود آورده است: «بخش قابل توجهی از ۲۷۶ میلیارد دلار تراکنش‌هایی که دویچه برای بانک دانسکه تسویه کرد، شامل مشتریان غیرمقیم پرخطر می‌شود. کاستی‌ها در سیاست‌های دویچه در مورد پولشویی از سال ۲۰۱۵ همچنان ادامه یافت.»

سال گذشته، بانک دانسکه، بزرگترین بانک در دانمارک، به اتهامات ناشی از تحقیقات طولانی مدت پولشویی اعتراف کرد و با پرداخت ۲ میلیارد دلار جریمه موافقت کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار