* جلسه مشترک اداره کل دامپزشکی استان قزوین و هیئت سوار کاری، با موضوع همکاری‌های ۲ جانبه برای رفع مخاطرات بهداشتی در محل اداره کل دامپزشکی برگزار شد.

در جلسه مشترک اداره کل دامپزشکی استان قزوین و هیئت سوار کاری در خصوص راهکار‌های پیشگیری از بروز بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان و همچنین رفع مخاطرات بهداشتی در باشگاه‌های سواری کاری و همچنین رعایت ضوابط بهداشتی در زمان برگزاری مسابقات توافق‌هایی به عمل آمد.

دکتر امیر جوادی معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان قزوین تا کید کرد: بیماری مشمشه یکی از مهمترین بیماری‌های مشترک بین انسان و اسب می‌باشد که در صورت ابتلا تک سمیان به این بیماری احتمال انتقال به انسان و مرگ افراد در ارتباط با حیوان را در پی خواهد داشت.

دکتر جوادی تاکید کرد: تست مشمشه یکی از برنامه‌های پیشگیرانه دامپزشکی است که با همکاری هیئت سوار کاری در ارائه آمار و اطلاعات باشگاه‌های سواری کاری و همچنین اطلاع رسانی قبلی برای برگزاری مسابقات سوار کاری می‌توان از انتقال بیماری به انسان و سایر دام‌ها پیشگیری کرد.

وی ادامه داد: هدف دامپزشکی از برگزاری جلسات مشترک با هیئت سوار کاری، ساماندهی وضعیت باشگاه‌های سوار کاری و ارتقاء سطح بهداشت جمعیت اسب‌های استان می‌باشد چرا که خوشبختانه تا کنون موردی از بیماری مشمشه در استان گزارش نشده و در صورت سهل انگاری در ورود غیر مجاز دام آلوده به استان این شرایط مطلوب ممکن است تغییر کند.

درویشی سرپرست هیئت سوارکاری استان هم گفت: کمیته دامپزشکی هیئت سوار کاری با حضور دامپزشک مربوطه تشکیل شده و امیدواریم با برگزاری جلسات آموزشی برای مدیران باشگاه‌های سوارکاری و برنامه‌های بازدید مشترک از باشگاه‌ها بتوانیم باشگاه‌های را از منظر نحوه ارائه خدمات، رتبه بندی کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.