فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه گفت : رسانه‌ها باید با تولید محتوای خوب، وقایع انقلاب اسلامی را تبیین کرده و به مسئولیت سنگین خود در حوزه جهاد تبیین عمل کنند.

بهمن ریحانی، فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه در آیین رونمایی از پوستر هفتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر کرمانشاه، با اشاره به رسالت مهم رسانه‌ها در حوزه جهاد تبیین، گفت : باید دانش آموزان و دانشجویان با شخصیت رهبری آشنا شوند؛ رهبری در زمینه‌های مختلف از شعر و موسیقی و کتاب و سینما گرفته تا صنعت و نانو و امنیت و دیگر عرصه‌ها قدرت اظهار نظر تاثیرگذار دارند.

وی سپس با بیان اینکه رسانه‌ها باید در حوزه بیان دستاورد‌های انقلاب پای کار باشند، گفت: ایران اسلامی، امروز با ایران دوران قبل از انقلاب خیلی فرق دارد و وضعیت امروز کشور در منطقه و دنیا قابل قیاس با قبل از انقلاب نیست.

ریحانی با اشاره به پیشرفت‌های صورت گرفته در کشور در حوزه‌های مختلف علمی در دنیا، گفت: امروز ایران اسلامی در منطقه و دنیا قدرتمند است و رسانه‌ها باید این اقتدار را تبیین کنند.

 وی، تبیین ریشه‌های مشکلات کنونی کشور را یکی دیگر از ماموریت‌های مهم رسانه‌ها در حوزه جهاد تبیین عنوان کرد و افزود: رسانه‌ها باید تبیین کنند که بخشی از مشکلات امروز ریشه در ناکارآمدی برخی مسئولان و یا بعضا قرار گرفتن آن‌ها در مسیر اشتباه دارد، نه حقیقت اسلام و انقلاب.

ریحانی سپس از دشمن شناسی به عنوان یکی دیگر از ماموریت‌های رسانه‌ها در جهاد تبیین یاد کرد و افزود: دشمنان با اصل اسلام مشکل دارند و آن را تهدیدی برای اهداف استعمارگرانه خود می‌دانند و در جریان اغتشاشات سال گذشته هم به صراحت عنوان کردند که در پی تجزیه ایران اسلامی هستند، لذا رسانه‌ها باید چهره دشمنان را به مردم بشناسانند.

فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه بزرگداشت مناسبت‌های اسلام را یکی دیگر از ماموریت‌های رسانه‌ها در حوزه جهاد تبیین برشمرد و گفت: باید وقایع و رخداد‌های مهمی همچون عید غدیر، قیام عاشورا و ... را به خوبی تبیین کنیم و آن‌ها را بزرگ ببینیم تا درخشش آن‌ها نمایان شود.

وی با اشاره به تلاش‌های دشمنان برای ضربه زدن به اسلام و انقلاب از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: این تلاش‌ها به ویژه بعد از رحلت امام خمینی (ره) بیشتر شد، اما در سایه بصیرت و دشمن شناسی مردم و رهبری‌های داهیانه مقام معظم رهبری، تمامی توطئه‌های دشمنان علیه اسلام و انقلاب خنثی شده است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.