فعالیت حدود ۲ هزار مداح و ستایشگر اهل بیت (ع) در استان کرمانشاه

رئیس سازمان بسیج مداحان و هیئات مذهبی استان کرمانشاه گفت : حدود ۲ هزار مداح و ستایشگر اهل بیت (ع) در استان فعالیت داشته که در ایام برپایی عزاداری سیدالشهدا حضور خواهند داشت.

مصطفی فعله‌گری رئیس سازمان بسیج مداحان و هیئات مذهبی استان کرمانشاه گفت : یقیناً یکی از ابزار‌های مناسب برای نورانی کردن ذهن‌ها و دل‌ها همین هیئت ها، مداحی‌ها و روضه‌خواندن‌ها است.

رئیس سازمان بسیج مداحان و هیئات مذهبی استان کرمانشاه افزود: مداح اهل بیت (ع) باید مصائب اهل بیت را به درستی و با روح حماسه برای مخاطب خود بیان کند چرا که حماسه یعنی عاشورا و عاشورا یعنی حماسه.

وی گفت: مداحان برای محتوای روضه وقت بگذارند و اهداف قیام عاشورا را تبیین کنند چرا که جهاد تبیین بنا بر منویات مقام معظم رهبری واجب است.

فعله‌گری با بیان اینکه دشمنان برای جذب جوانان برنامه‌ریزی می‌کنند، خاطرنشان کرد: روشن کردن حق و حقیقت در این شرایط که تمام عوامل دشمن برای ناامید کردن مردم تلاش می‌کنند بسیار مهم است و در این خصوص هم رهبر انقلاب فرمودند: «ریشه‌ای‌ترین جهاد، امیدآفرینی است» و منبع اصلی امید اهل‌بیت (ع) هستند.

وی با اشاره به اینکه روضه‌های خانگی یکی از سنت‌های حسنه در تعظیم شعائر حسینی با قدمتی دیرینه در بین شیعیان است که منشأ برکات تربیتی و اجتماعی زیادی فرزندان خواهد داشت، در این زمینه نیز آموزش‌های لازم به مداحان و مدیران هیئات داده شده است.

فعله‌گری رمز ماندگاری قیام عاشورا را نتیجه تلاش و پیام‌آوری حضرت زینب (س) و حضرت امام سجاد (ع) خواند و افزود: مداحان، ذاکران، مبلغان و شعرای آئینی در این راستا نقش مهمی دارند که تاکنون این مهم را با تدابیر ویژه انجام داده و ادامه می‎ دهند.

وی، پیوند دهنده قلوب مردم را اشعار مذهبی و مداحی اهل بیت (ع) خواند و گفت: مداحان در ایجاد اتحاد مسلمانان و پیوند دهنده دل‌ها باید نقش مهمی داشته باشند.

فعله‌گری با بیان اینکه هرچه داریم از اسلام داریم و باید برای حفظ آن تلاش کنیم، گفت: یکی از وظایف مهم وعاظ و مداحان در محرم و صفر و اربعین، تبیین قرآن، اسلام و انقلاب است.

 رئیس سازمان بسیج مداحان سپاه حضرت نبی اکرم (ص) کرمانشاه در پایان گفت: قریب به ۲ هزار مداح و ستایشگر اهل بیت (ع) در استان فعالیت داشته که در ایام برپایی عزاداری سیدالشهدا حضور خواهند داشت .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.