معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: محرم امسال هزار هیات مذهبی برای برگزاری آیین‌های عزاداری سیدالشهدا در استان فعال است.

حجت‌الاسلام ابوالقاسم کاظمی اظهار داشت: امسال علاوه بر برگزاری مراسم عزاداری ماه‌محرم در هیات‌های مذهبی، برنامه روضه‌های خانگی و روضه‌های محله‌ای در شهر‌ها و روستا‌های مختلف استان به صورت خودجوش و مردمی برگزار می‌شود.

وی از اعزام ۱۵۰ مبلغ به مناطق مختلف استان خبر داد و افزود: روحانیون به بیان فضائل ائمه اطهار (ع) به ویژه سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) خواهند پرداخت و ارائه مشاوره، تشکیل مجالس عزاداری و روضه‌خوانی و راه‌اندازی هیات‌های مذهبی از برنامه‌های ویژه دهه اول محرم در مساجد را اجرا می‌کنند.

حجت‌الاسلام کاظمی به رایزنی با سازمان جهادکشاورزی استان برای توزیع اقلام برای نذری با قیمت تعاونی خبر داد و اضافه کرد: مسوولان هیات‌های مذهبی برای دریافت این اقلام باید در سامانه طوبی ثبت‌نام کنند.


بیشتر بخوانید


وی به انجام نظارت و سرکشی از برگزاری مراسمات دهه محرم با همکاری ارگان‌های مختلف اشاره کرد و گفت: شعار محوری امسال «در زیر خیمه‌اش همه یک خانواده هستیم» نامگذاری شده است.

حجت‌الاسلام کاظمی ادامه داد: امسال در همه شهرستان‌ها و شهر‌های استان برنامه‌های شاخص از جمله شیرخوارگان حسینی، احلی من‌العسل، مقتل‌خوانی ظهر عاشورا و نماز ظهر عاشورا برگزار خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.