افزایش ۴۳ درصدی شرکت‌های دانش‌بنیان در استان اردبیل

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل از اختصاص ۷۳۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات صندوق پژوهش و فناوری استان به شرکت‌های دانش‌بنیان خبر داد و گفت: تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان در این استان در مقایسه با سال گذشته ۴۳ درصد افزایش یافته است.

یوسف عباس‌پور گیلانده اظهار کرد: هم‌اکنون در این استان ۱۲۶ مرکز رشد فعال، ۶۴ شرکت در مرحله پیش رشد و ۷۸ مورد دیگر هم در مرحله رشد و بالندگی قرار گرفته است.

او افزود: افزایش ۴۳ درصدی شرکت‌های دانش‌بنیان در استان بر اساس اعلام سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری که متولی اصلی ارائه مجوز می‌باشد، رشد خوبی برای اقتصاد فناورانه استان است.

عباس‌پور ابراز امیدواری کرد: با فعالیت‌های نقش‌آفرینان چرخه نوآوری استان در مرحله اول فرهنگ و گفتمان اقتصاد دانش‌بنیان در بین آحاد مختلف جامعه از جمله دانش‌آموزان و دانشجویان رواج یافته و در مرحله بعدی نیز با حمایت‌های قانونی از واحد‌های فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان محصولات تولیدی آن‌ها افزایش و به مرحله صادرات برسد.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل همچنین از توسعه مراکز رشد در استان خبر داد و گفت: توسعه مرکز رشد در این استان مورد توجه قرار گرفته به طوری که در حال حاضر ۱۲۶ مرکز رشد در استان فعال است.

عباس‌پور همچنین با تاکید بر لزوم نهادینه کردن اقتصاد فناورانه در استان گفت: امروز برای داشتن اقتصاد مناسب و کاهش آمار بیکاری چاره‌ای جز نهادینه کردن اقتصاد بر پایه فناوری نداریم.

رئیس پارک علم و فناوری اردبیل افزود: پارک علم و فناوری اردبیل تمام تلاش خود را جهت جذب ایده‌های فناورانه و رشد و تجاری کردن آن‌ها انجام می‌دهد که برای تحقق آن نیاز به همکاری رسانه‌ها در معرفی محصولات تولیدی شرکت‌های دانش‌بنیان و واحد‌های فناور مستقر در پارک داریم.

او خاطرنشان کرد: دستیابی به اشتغال پایدار بر اساس سند جامع توسعه استان اردبیل برای راه‌اندازی کارخانه نوآوری و شهرک علم و فناور در دستور کار بوده و در حال حاضر اقدامات خوبی در این باره انجام شده است.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل با اشاره به حمایت‌های مالی و اعتباری از شرکت‌های دانش‌بنیان در استان افزود: امسال در قالب اعطای حمایت‌های مالی و اعتباری ۷۳۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات صندوق پژوهش و فناوری استان به شرکت‌های دانش‌بنیان و واحد‌های فناور اختصاص یافته است.

عباس‌پور با بیان اینکه چرخه تولید دانش و اقتصاد دانش‌بنیان در استان اردبیل به حرکت درآمده است، افزود: با تلاش‌های صورت گرفته در حوزه جذب منابع مالی از صندوق نوآوری و شکوفایی کشور و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تسهیلات حمایتی و ارائه خدمات به شرکت‌های دانش‌بنیان و واحد‌های فناور از رشد ۴۰۰ درصدی برخوردار بوده است.

او ادامه داد: صندوق پژوهش و فناوری استان اردبیل یکی از منابع مهم حمایتی از تولیدات شرکت‌های دانش بنیان و واحد‌های فناور است که در راستای رشد و توسعه اقتصاد منطقه توانسته نقش اساسی ایفا نماید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار