شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۶۶ در قالب یک شرکت دولتی تأسیس شد و کار خود را از سال ۱۳۶۰ بهصورت رسمی آغاز کرد این شرکت باهدف دستیابی عموم مردم به خدمات پستی ایجاد شد و همچنین در راستای انطباق با بهروزترین پیشرفتهای فناوری اطلاعات، شرکت پست تحت نظارت و وابسته به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است.
شبکه پستی در کشور عامل مؤثر برای توسعه در زمینه اقتصاد است همچنین بستری گسترده و امن برای ارائه انواع خدمات ایجاد کرده است شرکت پست در گسترش کسبوکارهای اینترنتی نقش بسیار مهمی دارد و فرصت بسیار ارزشمندی برای رونق و اشتغالزایی ایجاد شده، ارسال بهموقع بستههای پستی در نقاط مختلف کشور در بین مردم اعتماد ایجاد کرده است.
در زاهدان نیز جابهجایی این مرسولات پستی بسیار حائز اهمیت است و روزانه تعداد زیادی از این بستههای پستی در سطح شهر جابهجا میشود.
هدایتالله کرد مدیرکل پست سیستان و بلوچستان بیان کرد: با تقسیمبندی انجام شده در زاهدان سه گروه نامهرسان برای ارسال مرسولات پستی وجود دارد؛ گروه اول هشت نامهرسان برای ارسال مرسولات پستی که وزن بالای ۲ کیلوگرم دارند، گروه دوم با ۴۸ نامهرسان برای توزیع شهری بستههای پستی که وزن پایینتر از ۲ کیلوگرم دارد و گروه سوم با ۲ نامهرسان که نماینده روستایی هستند وظیفه توزیع مرسولات پستی اطراف زاهدان را برعهده دارند.
مدیرکل اداره پست سیستان و بلوچستان تشریح کرد: برای پیگیری ثبت شکایت پستی، شهروندان میتوانند بهصورت حضوری به اداره پست مراجعه کنند یا از طریق سامانه پاسخگویی به شکایات epo. post.ir و سامانه تلفنی ۱۹۳ پست و ۱۹۵ اقدام کنند.
وی افزود: دلیل عدم پاسخگویی سامانه تلفنی ۱۹۳ میتوان گفت که این یک سامانه کشوری است و تمامی افراد در کشور با این شماره تماس حاصل میکنند زمانی که ۹۰ نفر در لیست انتظار باشند بهصورت خودکار بعدازاین تعداد سامانه بوق اشغالی میزند.
کرد گفت: در ۱۷ تیرماه سال جاری سامانه epo. post.ir مشکلی ایجاد شد که از سمت اداره کل فناوری و اطلاعات شرکت ملی پست این مشکل در حال حاضر برطرف شده است و شهروندان میتوانند به این سایت مراجعه و شکایات و گزارشهای خود را ثبت کنند.