معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: پیمانکاران حوزه راه‌های استان ۶۰۰ میلیارد تومان طلب دارند که از منابع مختلف باید آن را تأمین کرد.

عباس زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی در دومین جلسه بررسی مشکلات پیمانکاران حوزه راه استان  بر اهتمام دستگاه‌های اجرایی در پرداخت مطالبات و بدهی‌های پیمانکاران تأکید کرد و افزود: در جلسه اولی که در این خصوص برگزار شد، دغدغه‌ها و مشکلات در بخش‌های مختلف به من منتقل شد و نسبت به آسیب‌های موجود در صورت حل نشدن این مشکلات آگاهی لازم را کسب کردم.

به گفته او، دستگاه‌های اجرایی می‌بایست با تأمین اعتبار لازم، نسبت به پرداخت بدهی پیمانکاران اقدام کنند.

عباس زاده با تأکید بر اینکه مطالبات پیمانکاران حوزه راه استان ۶۰۰ میلیارد تومان است، بیان کرد: باید تلاش کنیم با اجرای راهکار‌های استانی و یا مکاتبه با تهران و درصورت نیاز دیدار استاندار با مدیران کشوری اقدامات لازم برای رفع این مشکلات انجام شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی از مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان خواست به دلیل همکاری بانک‌های صادرات، تجارت و ملت استان با پیمانکاران حوزه راه، برای مدیران این بانک‌ها از تهران در خواست تقدیر کند.

به گفته او، بانک‌ها باید با ضمانت اداره کل راه و شهرسازی به پیمانکاران این حوزه تسهیلات اعطا کنند تا بتوانند به کار خود برای توسعه استان ادامه دهند.


بیشتر بخوانید


عباس زاده با اشاره به اینکه هزینه‌های مربوط به پیمانکاران راه آهن با تهاتر نفتی پرداخت خواهد شد، تصریح کرد: به میزانی که پیمانکاران از دولت طلب دارند باید بانک‌ها به پیمانکاران تسهیلات پرداخت کنند.

معاون استاندار عنوان کرد: اگر امکان انجام این کار در استان برای بانک‌ها وجود ندارد، در دیدار استاندار با رئیس بانک مرکزی یا مدیران عامل بانک‌ها در تهران، درخواست ایجاد خط اعتباری برای خراسان جنوبی خواهد شد.

به گفته او؛ حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیارد تومان خط اعتباری برای پرداخت به پیمانکاران حوزه راه استان درخواست خواهد شد تا بخشی از مشکلات موجود حل شود.

عباس زاده در خصوص مشکلات پیمانکاران این حوزه با تأمین اجتماعی گفت: ۱۰۰ درصد بدهی پیمانکاران به تأمین اجتماعی به دلیل مطالبات پرداخت نشده دولت به آن ها است؛ لذا در این موارد تأمین اجتماعی به جای درخواست بدهی از پیمانکاران، باید به طور مستقیم برای بدهی خود با دستگاه اجرایی مربوط مکاتبه کند.

معاون استاندار با بیان اینکه درک متقابل برای رفع این مشکل باید وجود داشته باشد، تصریح کرد: بستن حساب پیمانکاران عمرانی به دلیل بدهی بیمه ای، پروژه‌های راه سازی را با مشکل مواجه می‌کند و تبعاتی به همراه دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار