افزایش اعطای تسهیلات ازدواج به دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت گفت: برای اولین بار ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی پرداخت شده است.

 علی‌اکبر محمدی با اشاره به تسهیلات ویژه معاونت فرهنگی، دانشجویی و صندوق رفاه دانشجویی برای توسعه امور فرهنگی گفت: امسال علاوه بر دو هزار و ۵۰۰ نفر از دانشجویان فعال فرهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی، ۸ هزار نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و خانواده‌های آنان، ۵ هزار نفر از دانشجویان دختر دانشکده‌های علوم پزشکی اقماری و غیروابسته به وزارت بهداشت و یک هزار و ۵۰۰ نفر از فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های علوم پزشکی، مهمان وزارت بهداشت در مشهد مقدس و بارگاه امام رئوف هستند.

وی با اشاره به افزایش ۱۵۰ درصدی تسهیلات ازدواج و ۱۰۰ درصدی فرزندآوری در جهت سیاست‌های جمعیتی، اضافه کرد: سال گذشته و امسال، برای اولین بار ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در قالب ۱۷ نوع وام، به دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی پرداخت شد.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت بیان کرد: برای اولین بار ۱۵۰ میلیارد تومان برای تعمیر و تجهیز خوابگاه‌های دانشجویی در دانشگاه‌های علوم پزشکی اختصاص یافت و امسال و سال گذشته نیز ۸۰۰ میلیارد تومان تفاهم‌نامه بانکی برای افزایش تخت‌های خوابگاهی امضا شده است.

محمدی گفت: ۹۷ درصد از درخواست‌های دانشجویان برای تسهیلات دانشجویی در صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت موفق بوده و ۳ درصد دیگر نیز به دلیل سنوات ناکافی تحصیلی و عدم ارائه تضمین، موفق نبوده است.

وی خاطرنشان کرد: تا سال گذشته ۸۰۷ باب خوابگاه متاهلی در دانشگاه‌های علوم پزشکی وجود داشت که با افتتاح ۸۱ باب خوابگاه متاهلی معادل ۱۰ درصد از کل خوابگاه متاهلی دانشگاه‌ها، به ظرفیت کشور افزوده شد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار