مشاور رئیس جمهور جمهوری دموکراتیک کنگو در حاشیه بازدید از گروه صنعتی تراکتورسازی ایران ایجاد خط تولید این مجموعه صنعتی در کشور مطبوعش خواستار شد.

 آمیناتا کاسا گفت: با بازدیدی که از خطوط و کارخانه‌های اقماری گروه صنعتی تراکتورسازی داشتم مشتاق هستم تا زمینه راه اندازی خط تولید مشابهی را در کشور خودم و با همکاری تراکتورسازان داشته باشم تا اشتغال چندین هزار نفری که در این مجموعه اتفاق افتاد به کمک تراکتورسازی در کنگو و برای جوانان آن نیز ممکن شود.

وی افزود: با عملیاتی شدن این درخواست و توسعه سند همکاری ایران و کنگو و در ذیل آن تراکتورسازی ایران، خیلی از مشکلات کنگو حل شده و زمینه رشد و توسعه در سایه این همکاری مشترک ممکن خواهد شد.

کاسا با اشاره به موقعیت کشاورزی کنگو تاکید کرد: اگر مراودات بین دو کشور به حالت برد برد (پایا پای) صورت گیرد مطمئنا بسیاری از مشکلات از جمله موانع پولی و ارزی نیز قابل حل جهت توسعه همکاری‌های دو کشور خواهد بود.

این مقام مسئول در کشور کنگو وجهه ٔ بین الملی و واقعی ایران را بسیار متفاوت از هم عنوان و اظهار کرد: ایران کشوری بسیار پیشرفته و در حال طی پله‌های ترقی می‌باشد که می‌تواند مصداقی برای سایر دولت‌ها باشد.

مدیر صادرات و بازاریابی گروه صنعتی تراکتورسازی ایران نیز در نشست مشترک خود با مشاور رئیس جمهور کنگو با اعلام آمادگی برای راه اندازی خط تولید تراکتور‌های ایرانی در این کشور گفت: تراکتورسازی آمادگی دارد در صورت همکار نهادی‌های دولتی و بخش خصوصی کنگو در این کشور خط تولید راه اندازی کرده و نه تنها تراکتور‌های کشاورزان کنگویی بلکه نیاز کشور‌های همجوار به ماشین آلات کشاورزی را تامین کند.

امیر احمد اندبیلی افزود:تراکتورسازی می‌تواند در صورت محقق شدن موضوع همکاری دولت و بخش خصوصی کنگو با کمترین هزینه انتقال فناوری و راه اندازی خط تولید در کنگو را در دستور کار خود قرار داده و سپس هزینه‌های توسعه‌ای این مجموعه را از محل درآمد‌های حاصله از فعالیت آن محقق کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.