معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل از پلمب یک مرکز غیرمجاز طب سنتی در اردبیل خبر داد.

دکتر رامین نسیمی دوست گفت: این مرکز غیرمجاز مداخله‌گر در امور طب سنتی طی بازدیدهای مداوم و نامحسوس کارشناسان اداره نظارت بر درمان دانشگاه به دلیل دخالت افراد فاقد صلاحیت علمی در امور درمان و انجام خدمات حجامت شناسایی و با همکاری اداره اماکن نیروی انتظامی پلمب و فرد متخلف به مراجع قضایی معرفی شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل با اشاره به این که برخی افراد ناآگاه به امور پزشکی حتی اقدام نسخه‌پیچی رایگان کرده و هزینه‌های هنگفتی را متوجه مردم می کنند ، می گوید: وقتی هر کسی به خود اجازه کار در این حوزه داده و با شرکت در یک دوره کوتاه مدت آموزشی، چه مجاز و چه غیرمجاز شروع به نسخه‌پیچی برای آحاد مردم می‌کند باید منتظر عواقب ناخوشایندی در زمینه سلامت مردم بود.

به گفته او، آحاد مردم باید بیشتر در مورد مسائل مربوط به سلامت خود حساس بوده و فریب تبلیغات را نخورند.

نسیمی دوست گفت انجام هرگونه مداخلات و اقدامات پزشکی، دندانپزشکی و طب سنتی در مراکز غیرمجاز و توسط افراد غیر مرتبط ممنوع بوده و باید در مراکز معتبر و زیر نظر متخصص مربوطه انجام شود.

او می گوید: مردم می‌توانند هر گونه تخلف مربوط به حوزه درمانی یا دخالت غیرمجاز افراد فاقد صلاحیت در امر درمان‌های پزشکی، دندانپزشکی و طب سنتی را به سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت یا اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گزارش کنند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.