جانشین وزیر فرهنگ گفت: همه شرکت‌های دولتی موظفند یک درصد از هزینه‌های خود را در حوزه‌های فرهنگی، هنری، گردشگری و رسانه هزینه کنند.

سید محمد هاشمی در مراسم رونمایی از مستند اقتصادی- صنعتی "مرز باریک" و رونمایی از نماد و پوستر‌های کارآفرینی در خانه هنرمندان ایران گفت: اقتصاد و هنر اگر به اصطلاح به‌یکدیگر پهلو داده و کمک کنند، می‌توانند مسائل خود را حل کنند و اقتصاد هنر وامگیر همین معنا است.

وی بیان‌داشت: اقتصاد و کارآفرینی چنانچه پشتوانه‌ای به اهمیت هنر داشته باشد، می‌تواند امور خود را به خوبی به پیش ببرد.

جانشین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به مسائل و مشکلات اقتصادی و تولید داخلی، خاطرنشان‌کرد: بخشی از مشکلات به کارآفرینان و صنعتگران برمی‌گردد، اما بخش عمده آن ناشی از ذهنیت‌های ما است.

وی تاکید کرد: باید فرهنگ و هنر و نیز افکار و قلوب را به این سمت ببریم که استفاده از تولید داخلی چقدر می‌تواند در ارتقای اقتصادی و رشد و توسعه کشورمان موثر باشد.

هاشمی، اقدامات دولت سیزدهم در راستای حمایت از اقتصاد هنر را کم نظیر توصیف کرد و گفت: در قانون بودجه ۱۴۰۲ تبصره‌ای را به تصویب رساندیم که بر اساس آن همه شرکت‌های دولتی موظفند یک درصد از هزینه‌های خود را در حوزه‌های فرهنگی، هنری، گردشگری، رسانه و ... هزینه کنند که عددی قابل توجه است.

وی با اشاره به جامعه گسترده هنری ۱۵۰ هزار نفری کشور، خاطرنشان کرد: وظیفه دولت و حاکمیت این است که همه این جامعه را یکپارچه و هماهنگ ببیند و همین تبصره که در حال عملیاتی شدن است، می‌تواند به خدمات و زیرساخت‌های فرهنگی تبدیل شود که در آن کارآفرینی و تولید ملی نیز هرچه بیشتر دیده شود.

معاون حقوقی، امورمجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان توجه به جامعه گسترده و نجیب هنری ایران را از اولویت‌های دولت سیزدهم دانست و افزود: این امر مختص یک گروه یا چند شخص سرشناس نیست و همه هنرمندان از سراسر کشور را شامل می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار