مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران از سیاه پوش شدن و آماده سازی پایتخت با همکاری هیات‌های عزاداری و عاشقان سیدالشهدا برای برگزاری سوگواری ایام شهادت اباعبدالله الحسین (ع) خبر داد.

رضا صیادی روز سه شنبه، گفت: رویکرد این سازمان برای محرم امسال، مردم محور بوده و سعی ما براین است تا مراسم سیاهپوشان با مشارکت هیات‌های مذهبی و تشکل‌های مردمی و کلیه عاشقان حسینی برگزار شود.
وی تاکید کرد: بر همین اساس اقلام فرهنگی و پرچم‌های عزاداری حسینی توسط سازمان در اختیار مساجد و هیات‌های مذهبی و عزاداری قرار گرفته است.

صیادی افزود: سازمان زیباسازی از ماه‌های گذشته درصدد برگزاری رویداد‌های مهم فرهنگی با محوریت ماه محرم و اکران آثار هنرمندان عاشورایی در سطح شهر تهران بود.

وی ادامه داد: اکران‌های فرهنگی ماه محرم با ۲ رویکرد «نگارخانه عاشورایی تهران» و «کتیبه‌های خطی اشعار عاشورایی» در فضای شهری پایتخت انجام شده که در اکران‌های نگارخانه عاشورایی عناصر مرتبط با فرهنگ عاشورا و محرم به نمایش گذاشته می‌شود و کتیبه‌ها نیز دارای محتوای اشعار شاعران سوگوار حسینی هستند.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرتهران در ادامه با اشاره به برگزاری رویداد نقاشی خط «نشان عاشقی» و پارچه نویسی «کاتبان سوگ» از این رویداد‌ها به عنوان راویان هنر و فرهنگ عاشورایی یاد کرد و افزود: در رویداد نشان عاشقی، بیش از ۳۰۰ اثر منتخب نقاشی خط (کالیگرافی) توسط هنرمندان بر روی علم‌های عاشورایی نقاشی و خطاطی کرده که در سطح شهر تهران اکران خواهند شد.

به گفته صیادی در رویداد کاتبان سوگ نیز که خطاطی اشعار عاشورایی بر روی پارچه‌ها است، ۵۰ هنرمند با استفاده از اشعار محرم و عاشورایی ۲۵۰ اثر را کتابت کرده‌اند که در فضای شهری پایتخت اکران خواهند شد.

وی با اشاره به اهتزاز صد‌ها ابر پرچم و هزاران پرچم سیاه عزاداری در سطح شهر، افزود: با اهتزاز ۴۵۰ ابر پرچم، ۵۰۰ هزار متر ریسه مشکی، ۵۰ هزار کتیبه سیاه، ۲۰۰ هزار پرچم طرح دار و بزرگراهی، پایتخت سیاهپوش عزای حسینی شده است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با اشاره به برپایی خیمه عاشورایی در میدان هفت تیر از رونمایی ۲ اثر حجمی، مرغ تیغه علامت و اسب ذوالجناح و جانمایی اثر عصر عاشورا در این میدان خبر داد.

صیادی با بیان اینکه در ماه محرم شاهد اجرای ۲ اثر نوری در تهران خواهیم بود، افزود: ۳۱ اثر حجمی شمعدانی نوری به ارتفاع سه متر و از جنس فلز در میدان هفت تیر و میدانگاه سعدی جانمایی خواهند شد. همچنین اثر حجمی بین‌الحرمین با نورپردازی ویژه در کنار آرامگاه شهدای گمنام دریاچه چیتگر از دیگر خلاقیت‌های اداره نور و مبلمان شهری سازمان زیباسازی شهر تهران است که برای ایام سوگواری سالار شهیدان اجرا خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار