مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

مردم آب فراوان مصرف کنند

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: جلسه کارگروه اضطرار آلودگی هوا امروز ظهر تشکیل می‌شود.

فرشید وفا مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با عنایت به وضعیت پیش آمده درخواست جلسه کارگروه اضطرار آلودگی هوا را به مدیر کل محیط زیست داده‌ایم که جلسه امروز ظهر برگزار می‌شود.

او افزود: توصیه ما این است افرادی که در محیط‌های سربسته قرار دارند در حد امکان در محل خود بمانند. در و پنجره‌ها بسته باشد. در صورت نیاز از درزگیر استفاده و دریچه‌های تهویه تمیز شود. مصرف مایعات فراوان به ویژه آب می‌تواند تاثیرگذار باشد.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: نرفتن به نقاط مرتفع و عدم انجام فعالیت‌های ورزشی توصیه می‌شود. همچنین به دلیل احتمال خسارات ناشی از وزش باد شدید باید مسائل ایمنی رعایت شود.

وفا بیان کرد: افرادی که حساس هستند به ویژه خانم‌های باردار، افراد دارای سابقه بیماری‌های قلبی و عروقی و تنفسی در فضای باز حاضر نشوند. در صورتی که ضرورت دارد از ماسک به ویژه N۹۵ استفاده شود و اگر ندارند دهان و بینی خود را با پارچه‌های نمناک بپوشانند.

او تصریح کرد: مردم به دلیل وزش باد از تابلو‌های شهری و درختان بزرگ و کهنسال فاصله بگیرند و خودرو‌ها نیز در زیر تابلو‌های بزرگ شهری و درختان کهنسال پارک نکنند. فعالیت‌های ساختمانی، صنایع و واحد‌های آلاینده که تداوم فعالیت آن‌ها سلامت را به مخاطره می‌اندازد، موقت تعطیل شوند.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: با عنایت به اینکه ممکن است در جاده‌های مواصلاتی منتهی به شهر کاهش دید را داشته باشیم، رعایت سرعت مناسب، روشن کردن چراغ‌ها، در صورت نیاز بوق زدن و حرکت در خطوط را رعایت کنند. خودرو‌ها در صورت غلظت زیاد آلایندگی مدتی توقف داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار