دوره آموزشی مسئولین مراکز عملیات اضطراری (EOC) دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی سراسر کشور برگزار شد.

جعفر میعادفر، رئیس سازمان اورژانس کشور در حاشیه این دوره آموزشی، EOC را مرکزی هوشیار، مهم و کاربردی و آماده جهت رویارویی با بحران‌های کشور در حوزه سلامت دانست.

وی در ادامه، مراکز عملیات اضطراری (EOC) توانمند را، مدیون کارشناسان باتجربه، آموزش دیده و متعهد دانست و بر رویکرد همه جانبه این مراکز در حوزه سلامت تاکید کرد.

رئیس سازمان اورژانس کشور، روابط بین سازمانی را در مواقع غیر بحرانی به منظور شناخت بیشتر مباحث مدیریت در بحران، بسیار سنجیده عنوان کرد و در ادامه به پرسش و پاسخ درخصوص مشکلات مراکز عملیات اضطراری کشور پرداخت.

وی همچنین بر اختصاص بودجه مستقل برای تمامی مراکز عملیات اضطراری (EOC) کشور، آموزش ویژه مدیران و کارشناسان و تجهیز مراکز عملیات اضطراری (EOC) با رعایت استاندارد‌های ابلاغی، تاکید کرد.

در ادامه، ضمن قدردانی از تمامی همکاران مراکز عملیات اضطراری (EOC) از دانشگاه‌های علوم پزشکی مشهد، تبریز، اردبیل، اراک، قم، بوشهر، مازندران، کرمانشاه، کرمان و لرستان نسبت به عملکرد برتر در زمینه مدیریت در شرایط اضطراری با حضور میعادفر تقدیر و تجلیل شد.

گفتنی است، در این کارگاه آموزشی، مباحث مختلفی از جمله استاندارد‌های EOC، موضوعات مرتبط با برنامه چارچوب ملی پاسخ در حوادث و برنامه ملی پاسخ نظام سلامت در بلایا و فوریت‌ها (EOP و NRF)، تجربیات حوادث شیمیایی، تجربیات تجمعات انبوه، معرفی سایت ها، گزارشات آماری و چالش‌ها و خطاها، توسط اساتید حوزه تدریس شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.