در آستانه فرارسیدن ماه محرم و صفر، سازمان‌ها و نهاد‌های مردمی آماده برگزاری مراسم سوگواری هستند.

مشهدالرضا (ع) به رسم هر سال در سوگ سید و سالار شهیدان و هم‌نوا با سایر نقاط کشور، سیاه‌پوش شده است. در کوچه‌ پس‌ کوچه‌های شهر هم پرچم‌های سیاه عزا و دعوت به روضه‌های خانگی به‌چشم می‌خورد.

اعزام ۴ هزار مبلغ

حجت‌الاسلام‌والمسلمین هادی صاحبقرانی گلستانی مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌رضوی گفت: پارسال حدود ۳ هزارو ۵۰۰ نفر مبلغ به همه شهرستان‌ها و روستا‌های استان اعزام کردیم که این آمار امسال به دست‌کم ۴ هزار مبلغ خواهد رسید. تلاش می‌کنیم از ظرفیت گروه‌های جهادی و مبلغان بومی در این زمینه استفاده کنیم.

او افزود: پیش‌بینی این است که امسال ۱۵۰۰ ایستگاه صلواتی برای ارائه خدمات در این ایام، مجوز دریافت کنند که در این صورت، شمار آن‌ها نسبت به پارسال ۲۰‌درصد افزایش خواهد داشت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین هادی صاحبقرانی گلستانی از تشکیل ستاد سامان‌دهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی در استان و شماری از شهرستان‌ها برای استفاده بیشتر از ظرفیت ادارات و نهاد‌ها برای برپایی مراسم عزاداری ادامه داد: هر‌سال هیئت‌های مذهبی برای برخی شب‌های خاص در ماه محرم اطعام برای عزاداران را دارند؛ به‌همین‌دلیل امسال سهمیه‌ای برای هیئت‌های مذهبی در نظر گرفتیم تا بتوانند ارزاق را با قیمت مناسب‌تری تهیه کنند.

۱۰۰۰ ایستگاه خدماتی و فرهنگی

علی قارونی رئیس شورای هیئات‌مذهبی مشهد گفت: بیش از هزار ایستگاه خدماتی و فرهنگی در این ایام در شهر فعال خواهند بود که ۸۰‌درصد آن‌ها در دهه اول محرم خدمت‌رسانی می‌کنند و ۲۰‌درصد بقیه در مجموع ماه محرم برپا هستند.

او افزود: از روز سوم محرم دسته‌ها به سمت حرم‌مطهر‌رضوی حرکت خواهند کرد که تاکنون فقط پانصد هیئت در مشهد برای حرکت دسته درخواست داشته‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.