سرپرست معاونت فرهنگی و امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه تاکنون هیچ تسهیلاتی جهت احداث خوابگاه متاهلی به این دانشگاه اختصاص داده نشده است، گفت: پیش‌بینی دریافت وام ۷۰ میلیارد تومانی جهت احداث خوابگاه متاهلی در این دانشگاه صورت گرفته است.

فاضل محمدی‌مقدم با اشاره به قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده‌ها در جهت افزایش رفاه دانشجویان متاهل این دانشگاه، گفت: تجهیز ۱۲ واحد خوابگاه متاهلی برای دانشجویان متاهل و شاغل به تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در اولویت قرار دارد.

سرپرست معاونت فرهنگی و امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری افزود: بر این اساس خوابگاه‌های متاهلی به صورت ۶ واحد آپارتمانی در استان بازسازی و نوسازی می‌شوند، تجهیز این خوابگاه‌ها نیازمند ۱۰ میلیارد تومان اعتبار است.

وی در ادامه اضافه کرد: تلاش بر این است در صورت تامین اعتبار، تعدادی از این خوابگاه‌ها تا پایان سال ۱۴۰۲ آماده بهره‌برداری شود.


بیشتر بخوانید


محمدی‌مقدم با بیان اینکه تاکنون هیچ تسهیلاتی جهت احداث خوابگاه متاهلی به این دانشگاه اختصاص داده نشده است، بیان کرد: پیش‌بینی صورت گرفته حاکی از دریافت وام ۷۰ میلیارد تومانی جهت احداث خوابگاه متاهلی به این دانشگاه است.

سرپرست معاونت فرهنگی و امور دانشجویی علوم پزشکی با اشاره به احداث خوابگاه دانشجویی ۴۰۰ نفره دانشگاه در مجتمع آموزشی پردیس رحمتیه شهرکرد گفت: این خوابگاه با پیشرفت فیزیکی ۱۰ درصد در حال احداث است که در صورت تامین بودجه و اعتبارات، شاهد سرعت در اجرای این پروژه خواهیم بود.

وی گفت: دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در دفترچه سازمان سنجش به عنوان دانشگاه بدون خوابگاه تعریف شده است، اما خوشبختانه امسال با بهره‌گیری از مازاد ظرفیت، به همه متقاضیان خوابگاه خدمات ارائه می‌شود.

محمدی‌مقدم از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مابین معاون فرهنگی و امور دانشجویی، معاون توسعه وزارت بهداشت با معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد خبر داد و گفت: این تفاهم‌نامه با عنوان کمک به توسعه زیرساخت‌های ورزشی خوابگاه‌های دانشجویی منعقد شده است.

وی افزود: بر اساس این تفاهم‌نامه ۶۵ درصد هزینه‌های تجهیز اتاق‌های ورزش در خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از سوی وزارت بهداشت پرداخت می‌شود.

سرپرست معاونت فرهنگی و امور دانشجویی یادآور شد: بنا بر برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته با جذب اعتبارات ملی، ۵ اتاق ورزش با صرف هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد تومان در خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد تجهیر خواهند شد، اتاق‌های ورزش تا هفته دولت تکمیل خواهد شد و به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی همچنین از آماده‌سازی خوابگاه ۲۵۰ نفره دانشکده علوم پزشکی بروجن خبرداد و گفت: این خوابگاه با کمک نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی در جذب منابع و همچنین پیگیری ویژه معاونت توسعه برای جذب اعتبارات از محل درآمد‌های اختصاصی و بهره‌گیری از ظرفیت مجمع خیرین سلامت شهرستان در حال تکمیل و امید است تا سال تحصیلی جدید به بهره‌برداری برسد.

محمدی‌مقدم با اشاره به اینکه هم‌اکنون سه هزار و ۳۳۲ دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد شاغل به تحصیل هستند، بیان کرد: از این تعداد یک‌هزار و ۴۷۷ نفر از خوابگاه‌های این دانشگاه بهره‌مند هستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۸ خوابگاه دانشجویی و یک خوابگاه ویژه دانشجویان بین‌الملل در این دانشگاه برای ارائه خدمات به دانشجویان فعال است.

منبع: خبرگزاری فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ZAGROSI
۱۱:۱۵ ۲۷ تير ۱۴۰۲
عمر ما هزار سال نیست
عزیزان مسول با توجه به فصل کوتاه کاری در استان بفکر ساخت هر چه زودتر و تکمیل و دریافت اعتبارات بطور کامل برای پروژه ها و طرحهای نیمه تمام استان و مخصوصا دانشگاهی و صنعت استان بام ایران ،چهارمحال و بختیاری ،استان زاگرس مرکزی باشند