مدیر بنیاد شهید و امور ایثارگران کنگاور با اشاره به تامین زمین برای ۲۰۰ ایثارگر این شهرستان گفت : زمین‌های مسکن ملی ایثارگران در مرحله صدور پروانه ساختمان در شهرداری است.

ولی بهرامی مدیر بنیاد شهید و امور ایثارگران کنگاور گفت : ثبت اطلاعات ایثارگران برای دریافت زمین در سیستم سجایا ثبت گردیده و در این زمینه مراحل احراز و تایید فرم سبز زمین به ایثارگران طی سال‌های گذشته انجام شده است.

وی افزود: در حال حاضر زمین‌های مورد نظر شامل ۵۰ قطعه در قالب بلوک‌های چهار طبقه با پیلوت، آماده سازی و میخکوبی شده است.

مدیر بنیاد شهید و امور ایثارگران کنگاور با اشاره به اینکه متقاضیان هم اکنون در حال اخذ پروانه ساخت از شهرداری هستند، اضافه کرد: این واحد‌ها به صورت خودساخته و گروه ساخت احداث می‌شوند.

بهرامی گفت: در راستای تکریم و تجلیل از جایگاه شهدا و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امسال سه یادواره شهدای فرهنگی، دانش آموزان و شهدای عملیات آزادسازی خرمشهر برگزار شد.

مدیر بنیاد شهید و امور ایثارگران کنگاور با اشاره به ثبت ۴۵۲ دیدار در سامانه سجایا طی سه ماهه نخست سال جاری گفت: دیدار به صورت ماهانه و همچنین در مناسبت‌ها از خانواده شهدا و ایثارگران این شهرستان در قالب طرح سپاس منطبق بر برنامه عملیاتی امسال است.

بهرامی با تاکید بر اهمیت حفظ نام و یاد شهیدان در فضای عمومی جامعه اظهار داشت: پدران و مادران شهدا مایه عزت و آبروی کشور و راویان معتبر روز‌های حماسه و ایثار هستند و امروز وجود این عزیزان برای همه ما یک نعمت است.

این مسئول ارتباط مؤثر و دوسویه با ایثارگران را به عنوان اولویت کار بنیاد شهید دانست و خاطرنشان کرد: شهیدان و جانبازان و آزادگان جان خود را فدا کردند تا امروز کشور ما امنیت و آرامش داشته باشد و باید قدردان این عزیزان باشیم.

این مسئول با بیان اینکه بنیاد شهید خدمات مختلفی را برای خانه‌دار شدن ایثارگران ارایه می‌کند که یکی از آن‌ها اعطای وام مسکن است، افزود: ۳۲ ایثارگر کنگاوری در سال جاری وام مسکن با بهره چهار درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله دریافت کردند.

این مسئول مدت زمان بازپرداخت این تسهیلات را ۲۰ سال و با بهره چهار درصد عنوان کرد و افزود: این تسهیلات به جانبازان پنج درصد به بالا، فرزندان، والدین و همسران شهدا، آزادگان و فرزندان جانبازان ۷۰ درصد به بالا تعلق می‌گیرد.

وی اضافه کرد: این وام برای آن دسته از خانواده شهدا و ایثارگرانی است که تاکنون از خدمات دولتی استفاده نکرده و از طریق سایت ایثار درخواست خود را ثبت کرده باشند.

مدیر بنیاد شهید و امور ایثارگران کنگاور با اشاره به ضرورت مشارکت ایثارگران در برنامه‌های مددکاری گفت: طی سه ماه گذشته بنیاد شهید کنگاور ۲۷۰ مورد خدمات مددکاری به ایثارگران ارائه کرده است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.