مایکروسافت و سونی درباره کال آف دیوتی توافق کردند

قسمت‌های جدید بازی کامپیوتری Call of Duty بر روی کنسول های پلی استیشن منتشر می‌شوند.

سونی قراردادی ۱۰ ساله با مایکروسافت امضا کرد تا پرفروش‌ترین سری Call of Duty را در پلی‌استیشن در دسترس نگه دارد.

این را فیل اسپنسر، رئیس Xbox Gaming، یکی از بخش‌های مایکروسافت، در توییتر خود اعلام کرد.

 اسپنسر نوشت: خوشحالیم اعلام کنیم که مایکروسافت و سونی توافق نامه‌ای الزام آور برای حفظ Call of Duty در پلی استیشن پس از خرید اکتیویژن بلیزارد امضا کرده‌اند.   

در ماه فوریه، مایکروسافت قراردادی مشابه با نینتندو منعقد کرد. این شرکت‌ها در آستانه برگزاری جلسات استماع در کمیسیون اروپا که قرار بود در آن در مورد خرید اکتیویژن بلیزارد تصمیم‌گیری شود، به توافق رسیدند.

اکتیویژن بلیزارد مالک بازی‌های Warcraft، Diablo، Call of Duty، Overwatch، Hearthstone، Candy Crush و دیگر فرنچایز‌ها است. مایکروسافت مالک ویندوز و یکی از بزرگترین پلتفرم‌های بازی، Xbox است.

 مایکروسافت در ژانویه ۲۰۲۲ اعلام کرد که قصد دارد Activision را به قیمت ۶۸.۷ میلیارد دلار خریداری کند. سونی، رقیب اصلی مایکروسافت در بازار بازی، سپس بیانیه‌ای صادر کرد که خرید چنین ناشر بزرگی به رقابت در بازار لطمه می‌زند.   

براساس گزارش The Verge، این شرکت همچنین می‌ترسید که مایکروسافت Call of Duty را انحصاری برای Xbox بسازد.

 در ماه مه، کمیسیون اروپا این قرارداد را تأیید و خاطرنشان کرد که این توافق بر رقابت در بازار تأثیر نخواهد گذاشت، زیرا مایکروسافت به سایر شرکت‌های بازی اجازه می‌دهد به محصولات Activision Blizzard دسترسی داشته باشند. در ۱۲ جولای، دادگاه منطقه‌ای کالیفرنیا اجازه داد این معامله بسته شود. به نظر می‌رسد پرونده معامله خرید باید تا ۱۸ جولای بسته شود.

منبع: news.ru

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار