مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: این استان در بخش نشانداران درجه یک فرهنگی هنری، رتبه نخست کشوری را دارد.

مراسم تجلیل از مفاخر فرهنگ و هنر استان گیلان با عنوان «میلاد نامداران» عصر دیروز با حضور مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرعامل صندوق اعتباری هنر و اهالی فرهنگ و هنر کشور و استان در تالار مرکزی رشت برگزار شد.

رضا ثقتی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در این مراسم گفت: نسل جوان نیازمند الگو‌های فرهنگی است و چه الگویی بهتر از پیشکسوتانی که عمری کار فرهنگی و هنری فاخر انجام داده‌اند.

او مفاخر فرهنگ و هنر گیلان را چهره‌هایی برجسته و بی‌بدیل دانست که گنجینه‌های تمام نشدنی حوزه فرهنگ و هنر هستند.

مدیرکل ارشاد گیلان تصریح کرد: اعتقاد داریم هر چقدر در راه تکریم، تعظیم و تجلیل از هنرمندان و فرهیختگان و پیشکسوتان عرصه فرهنگ و هنر قدم برداریم، خداوند به کار‌ها و فعالیت‌های ما برکت خواهد داد.

ثقتی با اشاره به تقدیر ۱۷ هنرمند نشان‌دار درجه یک هنری استان در این مراسم گفت: گیلان در بخش نشانداران درجه یک فرهنگی هنری در کشور رتبه اول را دارد و بیشترین تعداد هنرمندان نشاندار درجه یک هنری اهل این استان هستند.

او همچنین یاد آور شد: آیین تجلیل از مفاخر فرهنگ و هنر با عنوان «میلاد نامداران» برای نخستین بار در کشور در استان گیلان برگزار شده است.

علی نصیریان، بازیگر پیشکسوت کشور

علی نصیریان، بازیگر پیشکسوت کشور و انوش نصر ماسوله بازیگر پیشکسوت گیلانی نیز در این آیین در سخنانی بر لزوم حمایت از هنرمندان در زمان حیات آنان تأکید کردند.

گیلان، رتبه نخست نشانداران درجه یک فرهنگی هنری کشور

حسین محجوبی اصل، محمدحسین مهدوی مویدی، انوش نصراله زاده ماسوله، حمید مظفری، سید غلامرضا میرمعنوی، احمدعلی دهقانی، اکبر اکسیر، اکبر ساعتچی، محمد کوچکپور کپورچالی، پروانه معصومی، تیمور گورگین، ذبیح اله لولویی مهر، مجید مهرگان، اردشیر مجرد تاکستان، ساسان گل و بستان فر، سوسن مقصودلو و زهرا (فریده) دریامج از نشانداران درجه یک هنری استان گیلان در این مراسم تقدیر شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.