سرپرست معاونت گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد از اسکان بیش از ۴۱۶ هزار گردشگر داخلی و خارجی در سه‌ماهه نخست امسال خبر داد.

هما خورشیدی سرپرست معاونت گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد گفت: سه‌ماهه اول امسال در مجموع ۴۱۶ هزار و ۴۰۸ نفر گردشگر خارجی و داخلی در واحد‌های اقامتی استان یزد اسکان یافتند که از این تعداد ۴۰۳ هزار و ۵۱۷ نفر آن گردشگر ایرانی هستند.

او با بیان اینکه درصد رشد گردشگران خارجی به مدت مشابه سال قبل ۸۸ درصد بوده، افزود: در این سه ماه، ۱۲ هزار و ۸۹۱ نفر گردشگر خارجی از کشور‌های چین، روسیه، ترکیه، عراق و بلغارستان در واحد‌های اقامتی استان اسکان داشتند که گردشگران کشور چین به تعداد هفت هزار و ۶۸۹ نفر بیش‌ترین ملیت گردشگران خارجی استان را دارا هستند.

خورشیدی با اشاره به اینکه یزد با داشتن جاذبه‌های زیبا و کم‌نظیر همه‌ساله گردشگران و مسافران زیادی را به سوی خود جلب می‌کند، افزود: بازار‌های هدف اصلی استان یزد شامل کشور‌های چین، هند، ترکیه، عمان و برخی کشور‌های اروپایی است که در صورت برقراری پرواز‌های مستقیم به مقاصد گردشگری تحولاتی درزمینه‌ی جذب گردشگر را شاهد هستیم.

او اظهار امیدواری کرد بخش خصوصی استان در قالب هسته‌های تور‌های ورودی با تلاش و فعالیت مناسب درزمینه‌ی برگزاری تور‌های آشنا سازی و تولید محتوا درزمینه‌ی معرفی جاذبه‌های گردشگری استان و ارائه خدمات برتر و با حضور در نمایشگاه‌های خارجی، نقش مؤثری در جذب هرچه بیشتر گردشگران ایفا می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار