مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد از برقراری پرواز هواپیمایی دمشق به یزد در صورت آمادگی استان یزد خبر داد.

احمدآخوندی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد به مذاکرات یزد دمشق برای برقراری تبادلات تجاری در حوزه صنایع دستی و گردشگری اشاره کرد و گفت: استان یزد به مدت دو روز میزبان تجار و اعضای اتاق بازرگانی کشور سوریه است و مذاکرات کارآمدی در حوزه صنایع دستی و گردشگری با نمایندگان کشور سوریه صورت گرفته است.

او بیان کرد: در صورت فراهم شدن آمادگی استان یزد شرکت هواپیمایی سوریه پرواز مستقیم دمشق به یزد را برقرار می‌کند، علاوه بر این ضمن برقراری تور‌های گردشگری مشترک بین یزد و سوریه فعالان گردشگری در این حوزه تبادلاتی تجاری خواهند داشت. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد تصریح کرد: در حوزه صنایع دستی قرابت‌های بسیار زیادی بین یزد و سوریه در حوزه تولیدات مسی و منسوجات سنتی وجود دارد، بنابراین با ایجاد تفاهم مشترک بین دو کشور اقدامات مشترکی برای تولید صنایع دستی انجام و کالا‌های مشترکی تولید می‌شود.

آخوندی افزود: نمایشگاه دائمی محصولات صنایع دستی ایران در دمشق و به طور متقابل نمایشگاه دائمی محصولات دمشق در یزد و اصفهان راه‌اندازی و برپا می‌کند.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یزد از حضور یزد در نمایشگاه بین‌المللی سوریه خبر داد و ادامه داد: بر اساس مذاکرات صورت گرفته صنعت‌گران صنایع‌دستی سوریه نیز در نمایشگاه بین‌المللی یزد و تهران حضور می‌یابند. 

اخوندی گفت: تفاهمات و مذاکرات انجام شده در قالب تیم و کمیته مشترک پیگیری می‌شود تا برای عملیاتی شدن موارد مطرح شده برنامه‌ریزی صورت گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۳ ۲۶ تير ۱۴۰۲
تدبیر ندارید فقط تق تق به سرعت خواهر خوانده فلان کشور می شوید و تور گردشگری پهن می کنید یک ذره از ادب مدیریت مسئولان آن کشورها اگر یاد می گرفتید حالا وضعیت حداقل آسفالت خیابان ها بهتر بود دیگه بقیه مشکلات که گفتن نداره
آخرین اخبار