نماینده‌‌ ویژه رئیس‌ جمهور ایران در امور افغانستان در دیدار با سینیرلی اوغلو گفت در رویکرد تعامل با طالبان، مبارزه با تروریسم و مواد مخدر مورد اجماع کشور های منطقه است.

حسن کاظمی قمی، سفیر و نماینده‌‌ ویژه رئیس جمهور ایران در افغانستان در مرکز مطالعات وزارت امور خارجه ایران در توئیتی نوشت با داود سینیرلی اوغلو، هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در امور افغانستان دیدار کرده است و در مورد "لزوم حمایت سازمان ملل از ابتکارات منطقه‌ای در افغانستان" گفتگو کرده‌اند.

 حسن کاظمی قمی، نماینده رئیس جمهور و سفیر ایران در کابل گفت در رویکرد همکاری و تعامل با طالبان، مبارزه با تروریسم و مواد مخدر مورد اجماع کشور های منطقه است.

کاظمی قمی افزود در این دیدار گزارشی از خدمات آموزشی، صحی و بشردوستانه جمهوری اسلامی ایران برای پناه‌جویان افغانستانی مقیم در ایران به نماینده ویژه سازمان ملل متحد ارائه شده است.

پیش از این وزیر امور خارجه ایران در دیدار با سینیرلی اوغلو گفت: افغانستان نیازمند راه حل های فوری است و اگر جامعه بین المللی به چالش‌های امنیتی این کشور توجه جدی نداشته باشد تبعات منفی آن دامنگیر منطقه و جهان خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.