بهره گیری از دانش، مهارت و تجربه هلال احمر ارزشمند است

فرمانده تیپ مکانیزه ۳۸ ذوالفقار نیروی زمینی سپاه گفت: بهره گیری از دانش، مهارت و تجربه هلال احمر برای نیرو‌های نظامی بسیار مهم و ارزشمند است.

 امروز سردار نعمتی در طی بازدید از دوره کشوری توان‌افزایی جست‌وجو و نجات در کوهستان در محل مرکز کشوری آموزش‌های تخصصی امدادونجات جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: بهره گیری از دانش، مهارت و تجربه هلال احمر برای نیرو‌های نظامی بسیار مهم و ارزشمند است.

امروز سردار نعمتی فرمانده تیپ مکانیزه ۳۸ ذوالفقار نیروی زمینی سپاه و هیات همراه از دوره کشوری توان‌افزایی جست‌وجو و نجات در کوهستان در محل مرکز کشوری آموزش‌های تخصصی امدادونجات جمعیت هلال احمر استان کرمان بازدید کرد. 

او ضمن قدردانی از برگزاری دوره آموزشی ویژه جمعی از نیرو‌های منتخب سپاه افزود: بهره گیری از دانش مهارت و تجربه جمعیت هلال احمر با هدف توان افزایی و آمادگی نیرو‌ها در مواجه با حوادث و سوانح بسیار مهم و رازشمند تلقی کرد.

او گفت: جمعیت هلال احمر شبانه روز در ماموریت‌های بزرگ و کوچک به حادثه دیدگان خدمت می‌کند و کارشان بسیار مهم است.

او در ادامه با اشاره به اهمیت فراگیری آموزش‌های همگانی امدادوکمک‌های اولیه عنوان کرد: آموزش نیرو‌های امنیتی، نظامی و خانواده‌های آنان با هدف تربیت و بهره گیری از نیروی داوطلب در پوشش امدادی حوادث بسیار حائز اهمیت است.

رضا فلاح مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان در این دیدار بیان کرد: جمعیت هلال احمر یکی از مهم‌ترین ارگان‌های بشردوستانه ایران محسوب می‌شود، فعالیت‌های زیادی در جهت خدمت رسانی، تامین آسایش و امنیت مردم به انجام رسانده است.

او با اشاره به خدمات متنوع جمعیت هلال احمر افزود: ارائه کمک‌های داوطلبانه امدادی در مدیریت سوانح، فعالیت‌های جوانان، خدمات پزشکی و بهداشتی، خدمات توانبخشی، خدمات تدارکات پزشکی، خدمات پزشکی حج و زیارت، همکاری‌ها و ارتباطات بین المللی بشر و از همه مهمتر آموزش و پژوهش از خدمات ارزنده این نهاد بین المللی است.

او بیان کرد: دوره‌های آموزشی هلال احمر یکی از پرطرفدارترین خدمات این جمعیت است و با هدف ارتقا دانش عمومی و افزایش آمادگی جامعه در مقابله با حوادث طبیعی و غیر طبیعی ارائه می‌شود.

فلاح با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر با تمرکز بر آموزش‌های همگانی تخصصی به صورت رایگان نقش مهمی در ارتقا سطح دانش همگانی افراد در سطح خانواده و جامعه دارد، تصریح کرد: پوشش امدادی به موقع و با کیفیت در حوادث، بهبود آمادگی در برابر سوانح، پاسخ گویی و بازتوانی میان کارکنان و امدادگران، آموزش منابع انسانی ماهر و ... از اهداف برنامه‌های آموزشی جمعیت هلال احمر است.

او افزود: ۲۲ شرکت کننده از استان‌های سیستان و بلوچستان، یزد، کرمان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی و هرمزگان در این دوره حضور یافتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار