فرماندار سرپل ذهاب از راه اندازی کارخانه یخ برای زائران اربعین حسینی در سرپل ذهاب خبر داد.

صدراله بابلی فرماندار سرپل ذهاب گفت : امسال با توجه به گرمای هوا در ایام اربعین حسینی کارخانه یخ شهرستان با ظرفیت تولید روزانه ۲۵۰۰ قالب یخ راه‌اندازی می‌شود و این یخ‌ها در اختیار موکب‌ها نیز قرار خواهد گرفت.

وی افزود: با توجه به تمهیدات صورت گرفته مشکل خاصی در تامین یخ مورد نیاز موکب‌های مستقر در شهرستان وجود نخواهد داشت.

وی گفت: علاوه برآن یک واحد دیگر تولید یخ مربوط به تیپ ۷۱ پ. م پادگان ابوذر با تولید روزانه ۶۰۰ قالب یخ درکنار واحد تولیدی بخش خصوصی فعالیت دارد لذا جادارد از فرماندهی پادگان ابوذر درخصوص برگزاری موکب و تامین بخشی از نیاز یخ موکب‌ها تقدیر و تشکر شود.

وی عنوان کرد: راه اندازی کارخانه یخ و سردخانه از الزامات مهم اربعین سال جاری در این شهرستان است.

وی گفت: این واحد تولیدی که مجهز به آب شرب است، در هر ۲۴ ساعت ۲۵۰۰ قالب یخ تولید خواهد کرد که به طور روزانه در اختیار شهروندان و موکب داران قرار خواهد گرفت.

بابلی افزود: مردم سرپل ذهاب همواره در دفاع از ارزش‌های اسلامی و اعتقادی پیشگام بودند و این امر را چه در قبل از انقلاب و چه در پس از انقلاب به اثبات رساندند.

وی با اشاره به نقش ستاد بازسازی عتبات عالیات در اربعین حسینی افزود: در ایام اربعین این ستاد از نظر تأمین موادغذایی و آب برای زوار بسیار خوب عمل کرد و اقدامات این ستاد در اربعین ماندگار شد.

وی گفت: یکی از چالش‌های سال گذشته در ایام اربعین مشکل گرمازدگی و تأمین یخ مورد نیاز زائران بود که به خوبی مدیریت شد.

وی افزود: با پیگیری‌های استاندار کرمانشاه مقادیر زیادی نیز آب معدنی برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی در شهرستان ذخیره‌سازی میشود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.