مدیر آبفا شادگان از شناسایی و کشف ۱۵ انشعاب غیرمجاز مصارف کشاورزی در روستای عبودی این شهرستان خبر داد.

عاشور حمادی مدیر آبفا شادگان گفت: با توجه به اهمیت آبرسانی به تمام نقاط شهرستان شادگان خصوصا در فصل تابستان استفاده از آب خط انتقال و شبکه‌های آبرسانی برای مصارف کشاورزی غیرقانونی و ممنوع است.

او با اشاره به اینکه استفاده از آب آشامیدنی برای مصارف کشاورزی و دامداری ممنوع است و با متخلفان برابر قانون برخورد می‌شود، افزود: واحد گشت تابستانه آبفا شادگان با سرکشی دوره‌ای در مناطق مختلف شهری و روستایی انشعاب‌های غیرمجاز را شناسایی و متخلفان نیز به واحد حقوقی آبفا معرفی خواهند شد.

مدیر آبفا شادگان تامین آب آشامیدنی پایدار در مناطق شهری و روستا‌های شادگان را مورد تاکید قرار دارد و گفت: مشکلات آبرسانی در شهرستان شادگان نسبت به پارسال  کاهش یافته است.

آقای حمادی  وجود انشعاب‌های غیرمجاز را دلیل اصلی افت فشار، قطعی آب آشامیدنی و شکستگی لوله در مناطق شهری و روستایی دانست و افزود: توسعه شبکه آب در سراسر نقاط شهرستان شادگان مورد توجه امور آبفا منطقه شادگان قرار دارد و در برخی از مناطق بخصوص روستا‌ها در حال اجرا است.

او با اشاره به رفع شکستگی خط انتقال آب روستا‌های عگله، صفرای کعبی و صوفیه در هفته گذشته ادامه داد: با تلاش‌های انجام شده افت فشار در ۶ روستای منصوره سادات، منصوره ماضی، بریجع، خشاب، شاوی و سویمه نیز برطرف شد.

از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۲۰۰ انشعاب غیر مجاز آب در روستا‌های شهرستان شادگان کشف و ضبط شد.

شادگان در ۷۰ کیلومتری مرکز استان خوزستان اهواز قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۳ ۲۴ تير ۱۴۰۲
این در صورتی است که همه رودهای خوزستان از کوهستانهای استانهای اطراف و زاگرس سرچشمه می‌گیرند
این نوع رفتار اسراف و اتلاف منابع ابی رفتار انسانها درست و فهمیده نیست و کار نادانهاست
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۴۱ ۲۴ تير ۱۴۰۲
ما اعتقاد داریم شیعه امام حسینیم آیا درست است که آب شیرین لوله کشی بجای روانه شدن به خانه های مردم و هموطنانمان و بجای رفع تشنگی گلوی تشنه مردم روانه زمینهای کشاورزی و غرقابی شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۲۴ تير ۱۴۰۲
آب دزدی در روز روشن
وقتی در بیابان نه کشت و کار و نه آبیاری بروز باشد و کشتهای غرقابی در بیابانها باب شوند با آبیاری سنتی و منسوخ شده باید هم انتظار همچنین آب دزدی‌هایی و اسرافهایی بود
حتی شهرهای بالا هم که سرچشمه رودها هستند اینگونه اسراف نمی‌کنند که اگر اینگونه بودند آب به پایین دست و بیابان‌های ما نمی‌رسید کمی منصف باشیم و آبهای شیرین را به باتلاق و مرداب و دریا و کشتهای غرقابی و برنجکاری نریزیم