فداکار گفت: عمده نارضایتی زائران اربعین، طی سال‌های گذشته در حوزه حمل و نقل بوده است و باید برنامه‌ریزی در خصوص ساماندهی اتوبوس‌ها صورت گیرد.

محمد مهدی فداکار در نشست هماهنگی ستاد اربعین گفت: در برگزاری مراسم اربعین و خدمت به زائران در ۲ بخش داخل و خارج کشور، تقسیم می‌شود و لازم است زیرساخت‌ها به ویژه در داخل کشور فراهم شود تا مردم سردرگم و گرفتار نشوند.

او افزود:  تمامی امور موکب‌ها و اعزام باید زیر نظر ستاد اربعین انجام شود و فرمانداران لازم است موکب‌ها را با ستاد‌های شهرستانی و همچنین ستاد استان هماهنگ کنند تا آموزش‌های لازم را فرا بگیرند.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه عمده نارضایتی زائران طی سال‌های گذشته در حوزه حمل و نقل بوده است بر برنامه‌ریزی در خصوص ساماندهی اتوبوس‌ها و جلوگیری از ایجاد بازار سیاه در ایام اربعین و همچنین تامین سوخت اتوبوس‌ها و ساماندهی پارکینگ برای خودرو‌های شخصی در مرز خروج تاکید کرد.

او  همچنین بر استفاده از ظرفیت شرکت‌ها برای استفاده از اورژانس تاکید کرد و گفت: برای خدمات به جاماندگان از اربعین نیز باید ساز و کار لازم صورت گیرد.

فداکار همچنین افزود: باید امکانات لازم در حوزه امنیت و تغذیه در ایستگاه‌های خدمات به زائران اتباع در بم و قبل از شهر بم، کرمان، سیرجان و انار مستقر شود و سوخت خودرو‌ها در مرز‌های شرقی نیز از سوی خودرو‌های سپاه و ارتش تامین شود.

 در این نشست کمیته‌های مختلف، گزارشی از نیازمندی‌های خود برای برگزاری هر چه بهتر این مراسم ارائه کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.