قاسمیان گفت: اولین اقدام و مسیری که آغاز کردیم اعطای ۳۰۰میلیارد ریال یا ۳۰میلیارد تومان وام تسهیلات به مناسبت روز و هفته عفاف و حجاب به تولیدکنندگان پوشاک عفیفانه است.

محمد جواد قاسمیان، معاون اجرایی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور درمورد پرداخت وام توسط یکی از بانک های قرض الحسنه کشور به طراحان و تولیدکنندگان پوشاک عفیفانه بیان کرد: ما با بانک قرض الحسنه مربوطه، تفاهم نامه‌ای را امضا کردیم که طی آن، مبادلات همکاری میان شورای فرهنگ عمومی کشور و کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور با این بانک فراهم شد و اولین اقدام و مسیری که آغاز کردیم اعطای ۳۰۰میلیارد ریال یا ۳۰میلیارد تومان وام تسهیلات به مناسبت روز و هفته عفاف و حجاب به تولیدکنندگان پوشاک عفیفانه است و فرآیند آن آغاز شده است که به چه صورت خواهد بود و بر اساس تفاهمی که بین ریاست کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور و مدیر عامل بانک مربوطه داشتیم مشخص کردیم که برای حداقل ۱۰۰نفر، مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان به عنوان وام و تسهیلات قرض الحسنه پرداخت شود.

قاسمیان گفت: افرادی که مشمول این وام قرض الحسنه می‌شوند باید شخصیت حقوقی خود را اثبات کنند چراکه در ابتدای کار نمی‌توان این وام قرض الحسنه را به شخصیت حقیقی اعطا کرد. البته فرد موردتأیید کارگروه ساماندهی مد و لباس نیاز نیست که حتماً دارای شرکت باشد و فرد باید قبلاً در سامانه جامع طراحان ثبت نام کرده و کارت عضویت گرفته باشد یا از طریق مشاغل خانگی وزارت کار، مجوز دریافت کرده باشد و یا فرد، شخص حقوقی باشد و مجوز تولید از وزارت صمت گرفته باشد که همه این‌ها به عنوان پیش زمینه موردنیاز برای اعطای تسهیلات درنظر گرفته می‌شوند و فرآیند دریافت هم در روز‌های آینده در سایت کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور مشخص می‌شود و افرادی که دارای یکی از شرایط فوق هستند می‌توانند ثبت نام کنند و معرفی نامه‌ای برای آن ها صادر می‌شود تا بتوانند تسهیلاتی را از آن بانک مربوطه دریافت کنند. 

او مطرح کرد: هدف از ارائه این تسهیلات برای تولید پوشاک عفیفانه این است که تولیدکنندگان این نوع پوشاک حتماً یک طرح توجیهی ارائه دهند و اعلام کنند برای آغاز کار چه کاری می‌توانند در این خصوص انجام دهند تا قیمت اولیه آن کم شود. یعنی مواد اولیه خود برای تولید را با این مبلغ تأمین کنند تا درصدی از قیمت نهایی که به مصرف کننده اعلام می‌کنند کمتر شود. هزچند که مبلغ ۳۰۰میلیون تومان در حوزه تولید خیلی زیاد نیست،

قاسمیان افزود: این تسهیلات به عنوان یک چسب زخم برای تولید پوشاک عفیفانه به شمار می‌آید که می‌تواند روی مشکلات صنعتی قرار بگیرد. چون هم مردم با توجه به قیمت بالای چادر و پوشاک عفیفانه با هزینه های بالا روبرو هستند و هم تولیدکننده ای که بر اساس شرایط خاص به وجود آمده با هزینه‌های گزافی روبروست. زیرا حدود چند سال است که برای این منظور، کم کاری‌هایی صورت گرفته است و به همین دلیل، باید آرام آرام این اقدامات صورت بگیرد تا تسهیلات نهایی برای تولیدکننده اعمال شود و لباس مبتنی بر فرهنگ ایرانی اسلامی به دست مردم برسد که بخشی از آن، پوشاک عفیفانه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار