با نصب تجهیزات و اختصاص پهنای باند بر بستر فیبر نوری از ابتدای امسال، شبکه اینترنت پرسرعت خانگی مخابرات در ۱۵ روستای دیگر از توابع خراسان شمالی به بهره برداری رسید.

مدیر مخابرات منطقه گفت: با هدف برقراری عدالت ارتباطی و توسعه خدمات مخابراتی در مناطق روستایی از فروردین ماه سال جاری تاکنون علاوه بر تجهیز ۱۵ روستای جدید درشهرستان‌های مختلف استان به سرویس ADSL، تعداد ۸ روستا همزمان علاوه بر سرویس ADSL به سرویس VDSL مجهز شد.

رسول علی اصغرپور افزود: مخابرات منطقه در راستای مسئولیت اجتماعی خود و بهره مندی روستاییان شریف از خدمات دیتا بهرمند شدند.

وی گفت: علی رغم اینکه توسعه ارتباطات روستایی در تعهد شرکت مخابرات ایران نیست، اما با استفاده از ظرفیت‌های موجود و سرمایه گذاری لازم نسبت به راه اندازی اینترنت پرسرعت بر بستر فیبر نوری در ۱۵ روستای استان اقدام کرده است.

اصغرپور اضافه کرد: مراکز جدید روستایی متصل به اینترنت پرسرعت شامل روستا‌های گرکز، شاتوت، تازه قلعه و آغمزار از توابع شهرستان مانه و سملقان، روستا‌های قاسم آباد، قزاغی، گسک و کلاته میرزارحیم در اسفراین، مراکز روستایی زنفت و قارضی از توابع صفی آباد، روستا‌های کلاته سهراب، اخلی دنگل و نجف آباد در بجنورد، روستای رستم آباد فاروج و بک پولاد از توابع شهرستان راز و جرگلان هستند.

وی گفت: با راه اندازی امکانات فنی دیتا در این مراکز، ساکنین این روستا‌ها می‌توانند با شماره گیری سامانه ۲۰۲۰ نسبت به درخواست و ثبت نام اقدام نموده و از اینترنت خانگی پرسرعت استفاده کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.