مهم‌ترین حوادث ۲۳ تیرماه ۱۴۰۲ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث روز جمعه ۲۳ تیرماه ۱۴۰۲ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

پلمب ۷۷ واحد صنفی متخلف در شیراز 

جانشین فرمانده انتظامی استان از پلمب ۷۷ واحد صنفی متخلف در شهرستان شیراز خبر داد.

سردار یوسف ملک زاده گفت: طرح برخورد با واحد‌های صنفی متخلف توسط مأموران اداره نظارت بر اماکن عمومی و بازرسان اتحادیه‌های مربوطه طی ۴۸ ساعت به مرحله اجرا در آمد.

او افزود: در این راستا، تعداد ۷۷ واحد صنفی متخلف به علت عدم رعایت قوانین و مقررات پلمب شدند.

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس با تأکید بر استمرار اجرای این طرح‌های انتظامی در برخورد با صنوف متخلف، گفت: شهروندان در صورت مشاهده و یا برخورد با تخلفات صنفی، موضوع را بلافاصله به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

دستگیری سارقان منازل شهروندان

فرمانده انتظامی داراب گفت: با دستگیری سارقان منازل شهروندان بندرعباسی در این شهرستان، ۱۰ میلیارد ریال طلای مسروقه کشف شد.

سرهنگ علیرضا نوشاد گفت: در پی دریافت گزارشی مبنی بر وقوع چندین فقره سرقت منزل در شهر بندرعباس و متواری شدن سارقین به سمت استان فارس، دستگیری متهمین در دستور کار مامورین این شهرستان قرار گرفت.

او افزود: ماموران انتظامی داراب با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند که سارقین با یک سواری برلیانس در حوزه استحفاظی این شهرستان در حال تردد هستند. 

فرمانده انتظامی داراب گفت: ماموران تحقیقات خود را آغاز و پس از شناسایی متهمان، در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه خودرو آنان را توقیف و هر ۵ سرنشین آن را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی داراب با اشاره به اینکه در بازرسی از خودرو متهمان حدود ۴۳۰ گرم طلاجات مسروقه که به صورت کاملا حرفه‌ای در هواکش جاسازی کرده بودند کشف شد، گفت: ۲ دستگاه بی‌سیم دستی و چند قبضه سلاح سرد نیز کشف شد.

سرهنگ نوشاد با بیان اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش طلا‌های مسروقه حدود ۱۰ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: سارقان حرفه‌ای پس از اعتراف به ۵ فقره سرقت منزل تاکنون در شهر بندرعباس، برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

دستبند پلیس بر دستان اخاذ مامورنما با ۵ میلیارد کلاهبرداری در شیراز 

سرهنگ فرج شجاعی فرمانده انتظامی شهرستان شیراز از دستگیری فرد مامورنمایی که بیش از ۵ میلیارد ریال از شهروندان اخاذی کرده بود، خبر داد. 

سرهنگ فرج شجاعی گفت: یکی از شهروندان با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس و اعلام کرد که فردی خود را مأمور پلیس مواد مخدر معرفی و مبلغی وجه نقد را از من اخاذی و متواری شد که بررسی موضوع در دستور پلیس قرار گرفت.

او گفت: با توجه به حساسیت موضوع، ماموران "کلانتری ۳۴ جام جم" با انجام اقدامات پلیسی، فرد اخاذ در یکی از محله‌های شیراز شناسایی و در یک عملیات ضربتی وی را دستگیر و در بازرسی از خودرو وی ۵۴ عدد انواع کارت عابر بانک متعلق به شهروندان، ۲ دستگاه موبایل، ۳ عدد کلاه به رنگ‌های مختلف، مبلغی وجه نقد، مقداری چسب و پلاک جعلی کشف شد. 

فرمانده انتظامی شیراز گفت: متهم در بازجویی اولیه اقرار کرد که در پوشش مامور پلیس مبارزه با مواد مخدر با همکاری دوستانم، حدود ۵ میلیارد ریال از ۵۳ نفر اخاذی کرده‌ایم.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه تلاش برای دستگیری سایر همدستان متهم ادامه دارد، اظهار داشت: اگر از شهروندان سرقت مشابهی صورت گرفته شده است جهت پیگیری به پلیس آگاهی جنوب واقع در بلوار رازی مراجعه و نسبت به شناسایی کارت بانک مسروقه خود اقدام کنند.

پایان قدرت نمایی اراذل واوباش در مرودشت

فرمانده انتظامی مرودشت از دستگیری ۲ نفر از اراذل و اوباش سابقه‌دار ساکن شیراز که با عربده کشی و قدرت نمایی در یکی از محلات این شهرستان باعث رعب و وحشت شهروندان شده بودند خبر داد. 

سرهنگ فرشید زینلی گفت: در پی دریافت اخباری مبنی بر اینکه ۲ نفر از اراذل و اوباش در یکی از محلات این شهرستان با عربده کشی و قدرت نمایی باعث نارضایتی و همچنین رعب و وحشت برای شهروندان شده‌اند که بررسی موضوع جهت دستگیری متهمین به صورت ویژه در دستور کار مأموران این فرماندهی قرارگرفت.

او گفت: در این راستا اکیپی از مأموران کلانتری ۱۱ انقلاب به محل حضور متهمین اعزام و در اقدامی ضربتی هر ۲ اراذل و اوباش در حالی که قصد متواری شدن را داشتند به همراه چند سلاح سرد کشف و دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی مرودشت ادامه داد: متهمین دستگیر شده در تحقیقات اولیه به بزه ارتکابی اعتراف و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

این مقام انتظامی گفت: پلیس قاطعانه و بدون هیچگونه مماشاتی با افرادی که بخواهند با اعمال مجرمانه خود موجب ایجاد ناامنی در جامعه و سلب آسایش شهروندان شوند برخورد می‌کند و از مردم نیز می‌خواهیم در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک و مجرمانه مراتب را در اسرع وقت از طریق تماس با مرکز فوریت‌های ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

واژگونی پژو با ۳ کشته و ۹ مجروح 

رئیس پلیس راه شمال استان گفت: در پی واژگونی سواری پژو در محور مواصلاتی "خفر"، ۳ نفر فوت و ۹ سرنشین آن نیز مجروح شدند. 

سرهنگ عبدالهاشم دهقانی گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره واژگونی منجر به فوت در محور مواصلاتی "خفر"، بلافاصله ماموران پلیس‌راه به همراه عوامل امدادی به محل مورد نظر اعزام شدند.

او عنوان داشت: در بررسی صورت گرفته مشخص شد یک سواری پژو ۴۰۵ حامل ۱۲ سرنشین (اکثرا اتباع بیگانه) به دلیل تخطی از سرعت مطمئنه از جاده منحرف و واژگون شده است.

رئیس پلیس راه شمال استان با بیان اینکه در این حادثه ۳ نفر از سرنشینان در دم فوت و ۹ نفر دیگر نیز مجروح و روانه بیمارستان شدند، گفت: با رانندگان متخلف و قانون‌گریز که باعث صدمه به خود و دیگران می‌شوند برابر قانون به شدت برخورد خواهد شد.

کشف ۹۵ کیلو تریاک از خودرو پژو

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان از کشف ۹۵ کیلوگرم تریاک و دستگیری یک قاچاقچی در بلوار "حسینی الهاشمی" شهرستان شیراز خبر داد. 

سرهنگ سیدجواد رضوی گفت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند فردی مقداری تریاک در منزل خود در بلوار "حسینی الهاشمی" دپو کرده است که موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او گفت: ماموران با هماهنگی مرجع قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از خودرو (پژو ۲۰۷) متهم که در پارکینگ منزل بود موفق شدند ۹۵ کیلوگرم تریاک را کشف کنند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با بیان اینکه در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، تصریح کرد: ماموران انتظامی در راه مبارزه بی امان با قاچاقچیان و فروشندگان مواد مخدر از جان مایه می‌گذارند.

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و پاکسازی نقاط آلوده در آباده

فرمانده انتظامی آباده از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با هدف برخورد با مخلان نظم و امنیت و پاکسازی نقاط آلوده طی ۲۰ روز گذشته در این شهرستان خبرداد. 

سرهنگ سیدابوالفضل مسعودی گفت: اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در راستای مطالبات عمومی و ارتقاء احساس امنیت در بین شهروندان با هدف مبارزه با خرده فروشان مواد مخدر و معتادان پر خطر و مخلان نظم و امنیت، با بهره گیری حداکثری از توان انتظامی و عملیاتی طی ۲۰ روز اخیر در سطح شهرستان اجرا شد.

او افزود: در این طرح ماموران با شناسایی منازل، پاتوق‌ها و محل‌های فعالیت خرده فروشان مواد مخدر موفق شدند یک کیلو و ۴۵۰ گرم انواع مواد مخدر را کشف و ۱۷ نفر خرده فروش و معتاد مواد مخدر را دستگیر و جمع آوری کنند.

فرمانده انتظامی آباده، گفت: اجرای این طرح دستاورد‌های مطلوبی، چون کشف ۲ دستگاه موتورسیکلت مسروقه و دستگیری سارق، یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق، ۲ هزار و ۲۰۰ لیتر گازوییل قاچاق، توقیف ۱۱۲ دستگاه وسایط نقلیه مزاحم و متخلف و دارای دستور قضائی، دستگیری ۱۶ سارق و کشف ۳۳ فقره انواع سرقت به همراه داشت.

این مقام انتظامی بیان داشت: کشف ۲۲ فقره کلاهبرداری و ۳ فقره جعل و دستگیری ۳ نفر در این خصوص از دیگر نتایج مهم اجرای این طرح بود.

سرهنگ مسعودی تصریح کرد: طرح‌های پاکسازی در رابطه با خرده فروشان و دستگیری مجرمین و سارقان به صورت مستمر در دستور کار این فرماندهی قرار دارد و از شهروندان درخواست می‌شود هرگونه اطلاعات و اخبار در این زمینه را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

دستگیری سارق با ۷ فقره سرقت در مهر

فرمانده انتظامی مهر از دستگیری سارق با اعتراف به ۷ فقره انواع سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ بهادر رزمجویی گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت در سطح شهرستان مهر، موضوع ضمن هماهنگی با مرجع قضائی به صورت ویژه در دستور کار مأموران آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

او افزود: مأموران با انجام اقدامات پلیسی و گشت‌زنی‌های هدفمند در سطح حوزه استحفاظی یک نفر سارق را شناسایی و دستگیر کردند.

سرهنگ رزمجوئی تصریح کرد: متهم در بازجویی‌های اولیه به ۷ فقره انواع سرقت در سطح شهرستان اعتراف کرد. 

فرمانده انتظامی شهرستان مهر با اشاره به اینکه در این زمینه ۲ نفر مالخر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را از طریق پل ارتباطی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف کالای قاچاق در بازرسی از پراید در خرمبید

فرمانده انتظامی خرمبید از توقیف سواری پراید و کشف کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ علی‌اکبر کریمی گفت: ماموران ایست و بازرسی شهید جنتی‌فر در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه پراید مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او ادامه داد: ماموران موفق شدند در بازرسی از این سواری ۴۶ دستگاه موتور کولر خودرو خارجی قاچاق و فاقد مدارک قانونی را کشف کنند.

فرمانده انتظامی "خرمبید" با بیان اینکه راننده به مرجع قضائی معرفی شد، افزود: ارزش این محموله قاچاق برابر نظر کارشناسان، یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

موتور خودرو خارجی به بازار نرسید

فرمانده انتظامی کوار از کشف یک دستگاه موتور خودرو هیوندای خارجی قاچاق به ارزش ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدرحمان هاشمی گفت: مأموران پلیس آگاهی "کوار" در راستای اجرای طرح تشدید مقابله با قاچاق کالا و ارز حین کنترل خودرو‌های عبوری در یکی از محور‌های مواصلاتی، به یک دستگاه وانت پراید مشکوک و آن را برای بررسی متوقف کردند.

وی افزود: مأموران پس از بازرسی از خودرو یک دستگاه موتور خودرو هیوندای خارجی قاچاق که فاقد هرگونه مدارک قانونی و گمرکی بود را کشف کردند.

فرمانده انتظامی کوار با اشاره به اینکه کارشناسان مربوطه ارزش محموله قاچاق را ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کردند، گفت: در این رابطه راننده پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و محله محور توسط ماموران انتظامی در این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ سیدمحمد یوسفی گفت: مأموران انتظامی این شهرستان در راستای برخورد با فروشندگان مواد مخدر و قاچاق کالا و ارز، با بهره‌گیری حداکثری از توان انتظامی و عملیاتی خود طرح ارتقاء امنیت اجتماعی را با قدرت و جدیت اجرا کردند.

فرمانده انتظامی لارستان عنوان داشت: کشف یک کیلو و ۹۰۰ گرم تریاک، ۱۴ راس احشام و توقیف ۴ دستگاه خودرو سواری مربوطه، ۱۱ هزار و ۷۶۷ ثوب پوشاک قاچاق، ۴۰ جفت کفش قاچاق، ۳۴ عدد عینک آفتابی، کشف ۱۱ فقره سرقت از اماکن خصوصی و دولتی و دستگیری ۴ نفر سارق، کشف ۸ هزار و ۱۵۰ لیتر سوخت قاچاق و توقیف ۳ دستگاه خودرو مربوطه، کشف ۲ دستگاه موتورسیکلت سرقتی همراه با دستگیری سارق مربوطه، دستگیری ۲ سارق منزل به همراه اموال مسروقه، توقیف ۱۷ دستگاه موتورسیکلت و خودرو متخلف و فاقد پلاک و دستگیری ۱۷ نفر خرده فروش مواد مخدر، حاصل اجرای این طرح بوده است. 

سرهنگ یوسفی با تقدیر از تعامل و همراهی مردم با پلیس، خاطر نشان کرد: هدف پلیس از اجری طرح‌های ارتقاء امنیت اجتماعی، افزایش امنیت، آسایش و آرامش شهروندان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.