اسماعیلی گفت: در تبصره ۹ بند ح، قانون بودجه بانک‌ها و شرکت‌های دولتی موظف شدند یک درصد اعتبارات خود را به بخش فرهنگ و هنر اختصاص دهند.

محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری گفت: این اقدام با اهتمام دولت سیزدهم و همراهی مجلس شورای اسلامی شکل گرفته است و مسئولیت آن با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و با تشکیل کارگروهی برنامه‌های آن دنبال می‌شود.

وی ادامه داد: در تبصره ۹ بند ح، قانون بودجه بانک‌ها و شرکت‌های دولتی موظف شدند یک درصد اعتبارات خود را به بخش فرهنگ و هنر اختصاص دهند تا بنا بر اعلام نیاز دستگاه‌های فرهنگی و هنری هزینه شود. اختصاص این اعتبار، تحول واقعی در بحث اعتبارات بودجه‌ای حوزه فرهنگ به ویژه حوزه نرم‌افزاری شکل می‌دهد و بسته ویژه برای همه استان‌ها دیده شده تا به‌دنبال آن عدالت فرهنگی که مورد نظر دولت است محقق شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با بیان حوزه نظارتی وزارت فرهنگ بر فضای مجازی افزایش یافته است، اظهار داشت: تلاش داریم با این نظارت‌ها، زمینه رشد و تقویت فضای مجازی را فراهم کنیم.


بیشتر بخوانید


اسماعیلی افزود: سیاست دولت کمک به رشد و توسعه منطقی فضای مجازی است و نظارت‌ها با این هدف دنبال می‌شود که این فضا تبدیل به محلی برای بروز ناهنجاری‌ها تبدیل نشود.

وی حمایت از کسب و کار‌های مجازی را از دیگر برنامه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد و گفت: این در حالی است که در رابطه با فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی غیربومی سیاست‌های وجود دارد که این شبکه‌ها در کشور تبدیل به عنصری برای تروریسم رسانه‌ای و بلوا تبدیل نشود چرا که در غیر این صورت با منطق حکمرانی همخوانی ندارد.

اسماعیلی در ادامه به اهداف سفر خود به چهارمحال و بختیاری اشاره کرد و گفت: در این سفر برنامه‌های فرهنگی و هنری استان را مورد بازنگری قرار دادیم و عقب افتادگی‌های فرهنگی که در گزارش استاندار و نمایندگان مجلس به آن اشاره شد، مورد بررسی قرار گرفت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تبریک تصویب نامگذاری ۲۰ بهمن به عنوان روز چهارمحال و بختیاری افزود: ۲۰ بهمن روز بیعت تاریخی مردم با نهضت امام راحل بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار