مدیرکل میراث‌فرهنگی استان اردبیل از اقامت بیش از نیم میلیون نفر در اقامتگاه‌های رسمی این استان از ابتدای سال خبر داد.

حسن محمدی ادیب گفت: از ابتدای سال 1402 تا نیمه تیرماه بیش از 580 هزار نفر در اقامتگاه‌های رسمی استان اردبیل اقامت داشته‌اند که ضریب اشغال بالای 89 درصدی این مراکز را نشان می‌دهد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل می گوید: حدود 10 درصد از میزان اقامت در هتل‌های استان بوده است و علاوه بر آن هتل آپارتمان‌ها، مهمانپذیرها، مجتمع‌های گردشگری، بومگردی‌ها و خانه مسافرها در این مدت میزبان گردشگران ورودی به استان بودند.

به گفته او، بازدیدهای نظارتی از مراکز اقامتی و تاسیسات گردشگری به منظور نظارت بر کیفیت ارائه خدمات به گردشگران یکی از وظایف اداره کل میراث‌فرهنگی استان محسوب می‌شود که در این مدت 679 بازدید انجام شده است.

محمدی ادیب با اشاره به تعطیل یا تعلیق شدن 18 مرکز اقامتی و خدماتی در نتیجه بازدیدهای نظارتی، گفت: با انجام بازدیدهای نظارتی واحدهای خدماتی و اقامتی متخلف شناسایی می‌شوند و برخوردهای لازم در قالب تذکر، اخطار کتبی یا پلمب مراکز به منظور جلوگیری از ارائه خدمات نامناسب به گردشگران انجام می‌‎شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان اردبیل می گوید: همچنین از ابتدای سال گردشگران ورودی به استان بیش از 880 هزار بازدید از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و توریستی استان داشته‌اند که در این میان جاذبه‌های طبیعی و انسان ساخت با بیشترین تعداد بازدید در مرکز توجه گردشگران قرار دارند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Ali
۰۸:۵۲ ۲۴ تير ۱۴۰۲
سلام.ما اردبیل رفتیم اردبیل چیز خاصی نداشت این عکسم ک هست برای شهر توریستی سرعین میباشد.فک کنم اردبیل هم با سرعین معروف شده
Iran (Islamic Republic of)
مسعود ندری
۲۱:۳۳ ۲۳ تير ۱۴۰۲
استان اردبیل، با هوایی عالی و همچنین مردمی مهمان نواز قابلیت بالایی برای پذیرش مهمانان از سرتا سر کشور حتی کشورهای خارجی دارد که در یک روز میشد چهار فصل سال را تجربه کرد، اما بدلیل گرم شدن کره زمین این امکان یک مقدار کم رنگ تر شده است، جاده زیبای حیران و اسالم و سایر جاده ها از جاذبه گردشگری بالایی برخوردار است