در پی هتک حرمت به ساحت قدسی قرآن کریم و همچنین به مناسبت روز ملی عفاف و حجاب اولین رویداد بزرگ قرآنی در ساوجبلاغ برگزار شد.

در پی هتک حرمت به ساحت قدسی قرآن کریم و همچنین به مناسبت روز ملی عفاف و حجاب اولین رویداد بزرگ قرآنی شهرستان ساوجبلاغ  با سخنرانی استاد عباس صبوحی کارشناس تدبر در قرآن کریم و با حضور حجت‌الاسلام تقی زاده ریاست محترم سازمان دارالقرآن کشور، حجت الاسلام ویلایی برحق مدیر کل  تبلیغات اسلامی استان البرز و با تلاوت زیبای قاری بین المللی استاد سبزعلی در مجتمع فرهنگی هنری ۹ دی شهر هشتگرد برگزار شد.
 
در ابتدای مراسم، حجت الاسلام  صبوحی از اساتید حوزه و دانشگاه و کارشناسان برجسته تدبر در قرآن کریم، در خصوص تدبّر در قرآن با اشاره به آیات قرآن و خطبه نهج‌البلاغه و رعایت عفاف و حجاب با اشاراتی به آیات سوره نور به ایراد سخن پرداخت.
 
در ادامه حجت‌الاسلام تقی زاده ریاست جامعه قرآنی عصر در کشور، درخصوص چرایی اهمیت بیشتر به مسئله حجاب در کشور گفت: در قرآن کریم تأکید بسیاری به رعایت و تاثیرات اجتماعی حجاب وعفاف در جامعه شده است و همگان را مکلف به رعایت آن کرده است.
 
او افزود: باتوجه به جنگ ترکیبی دشمن، بایستی مسئله حجاب بصورت تبیینی در جامعه بازگو و روشنگری شود.
 
حجت‌الاسلام تقی زاده گفت: اگر بسیاری از مسئولین فرهنگی  با قرآن اُنس بیشتری داشتند، مسئله حجاب به این پیچیدگی نمی شد.
 
وی گفت: اگر قرآن را در حوزه های مختلف الگو قرار دهیم، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد اگر چه از حقیقت قرآن  دور هستیم.
 
قرائت های تقلیدی،  اجرای گروه تواشیح نوجوانان حرم حضرت معصومه(س) و رونمایی از پرچم محفل خانگی قرآن و اجرای تلاوت های قرآنی از دیگر برنامه های این مراسم بود. 
برچسب ها: هتک حرمت ، قران کریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.