خانه‌های آسیب دیده‌ی روستای نهوج، چشم انتظار اقدام سازمان برنامه و بودجه هستند.

 معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با اشاره به اینکه سیل ۱۸ خردادِ روستای نهوج به ۱۳۱ خانه آسیب وارد کرد، گفت: از این خانه ها، تنها چهار باب باید تخریب و دوباره ساخته شود و بقیه خانه‌ها هم تعمیری هستند.

آقای صدر افزود: برای همه‌ی این واحدها، پرونده تشکیل شده است و به محض ابلاغ مصوبه دولت، متقاضیان برای گرفتن وام و بلاعوض معرفی می‌شوند.

او با بیان اینکه به مردم روستا پیشنهاد شده است که تا زمانِ اقدام و ابلاغِ سازمان برنامه و بودجه، خودشان با هزینه شخصی، دست به تعمیر و ساخت منازلشان بزنند، گفت: برخی از خانوار‌ها که تمکن مالی داشته اند، نسبت به تعمیرات اقدام کرده اند، اما بیشتر خانوار‌ها، منتظر ابلاغ مصوبه هیات دولت هستند. در ضمن، به همه واحد‌ها، دستورِ کارِ تعمیراتی داده شده است.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان، دلیل شروع نشدنِ عملیاتِ اجراییِ واحد‌های تخریبی را بالا بودنِ قیمت بیمه پروانه ساختمانی و تناسب نداشتن مبالغ وام و بلاعوض با هزینه ساخت واحد دانست.

او با بیان اینکه بعد از سیل، روستا تمیزکاری شد و سیل بند‌ها هم با هماهنگی آب منطقه‌ای ترمیم شد، گفت: برای مقابله با سیل در این روستا، تنها یک راه وجود دارد و آن هم اینکه آبخیزداریِ بالادست جدی گرفته شود.

ماه گذشته وقوع سیل در روستای نهوج اردستان، جان سه نفر را گرفت و خسارت‌های مالی قابل توجهی را بر جای گذشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار