مهم‌ترین حوادث ۱۹ تیر ۱۴۰۲ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث روز دوشنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۲ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف کالای قاچاق ۱۰ میلیاردی در نی‌ریز

فرمانده انتظامی نی‌ریز از کشف انواع کالای قاجاق به ارزش ۱۰ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ عظیم‌اله کرمی در تشریح جزئیات این خبر گفت: مأمورین پلیس مبارزه با جرائم اقتصادی این فرماندهی حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی، به یک دستگاه کامیون حامل گل محمدی مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: مامورین با دقت و هوشیاری موفق شدند در بازرسی از آن کامیون ۳۸۴ عدد دریل و سنگ فرز برقی، ۲۵۰ عدد پیکور و ۵۰ عدد وسایل ساختمانی دسته دوم خارجی قاچاق و فاقد هرگونه مجوز قانونی که به صورت کاملا حرفه‌ای زیر بار گل‌ها جاسازی شده بود کشف کنند.

فرمانده انتظامی نی‌ریز با بیان اینکه ارزش کالا‌های مکشوفه برابر نظر کارشناسان ۱۰ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: راننده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

توقیف تانکر حامل ۲۹ هزار لیترسوخت قاچاق در داراب

فرمانده انتظامی داراب از توقیف یک دستگاه کامیون تانکردار و کشف ۲۹ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در عملیات ماموران این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد گفت: ماموران پلیس آگاهی داراب در راستای طرح مقابله با قاچاق سوخت، حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه کامیون تانکردار مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از این کامیون ۲۹ هزار لیتر گازوئیل قاچاق و خارج از شبکه توزیع کشف و راننده روانه دادسرا شد، گفت: کارشناسان ارزش این محموله را ۹ میلیارد ریال برآورد کردند.

برخورد پژو با کامیون در محور شیراز-مرودشت

رئیس پلیس راه شمال استان گفت: بر اثر برخورد سواری پژو با خودرو پراید در محور مواصلاتی "شیراز-مرودشت"، یک نفر فوت و ۴ سرنشین نیز مجروح شدند. 

سرهنگ عبدالهاشم دهقانی گفت: در پی اعلام یک فقره تصادف رانندگی در محور مواصلاتی "شیراز-مرودشت"، بلافاصله ماموران به همراه دیگر نیرو‌های امدادی برای بررسی حادثه به محل اعزام شدند.

او ادامه داد: مأموران در بررسی‌های اولیه مشاهده کردند سواری پراید با ۳ سرنشین به شدت با خودرو پژو ۴۰۵ با ۲ سرنشین برخورد کرده است.

رئیس پلیس راه شمالی استان با بیان اینکه در این حادثه یکی از سرنشینان پراید فوت و ۴ سرنشینان دیگر خودرو‌ها مجروح و روانه بیمارستان شدند، گفت: کارشناسان در صحنه حاضر و علت وقوع این حادثه را تجاوز به چپ از جانب راننده پژو اعلام کردند.

دستگیری سارق وکشف موتورسیکلت سرقتی در شهرستان سپیدان

فرمانده انتظامی سپیدان از دستگیری سارق و کشف یک دستگاه موتورسیکلت دارای سابقه سرقت از شهرستان رستم خبر داد.

سرهنگ احمد فداکار گفت: ماموران کلانتری مرکزی این فرماندهی حین گشت زنی در حوزه استحفاظی به یک دستگاه موتورسیکلت با راکب جوان مشکوک که پس از توقیف و استعلام از سامانه مشخص شد سابقه سرقت از شهرستان رستم دارد.

او با بیان اینکه راکب برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد، گفت: شهروندان هشدار‌ها و آموزش‌های پلیس را جدی گرفته و به منظور جلوگیری از وقوع پدیده نابهنجار سرقت، ضمن استفاده از تجهیزات بازدارنده و رعایت نکات ایمنی، در صورت برخورد با هرگونه موارد مشکوک مراتب را سریعا با پلیس ۱۱۰ در میان بگذارند و آنان را در تامین و حفظ امنیت پایدار در جامعه یاری دهند.

کشف انواع نوشیدنی‌های قاچاق در سرچهان

فرمانده انتظامی سرچهان از کشف ۲ هزار و ۹۵۰ عدد انواع نوشیدنی خارجی قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محسن لشکری گفت: در راستای طرح مبارزه با قاچاق کالا، ماموران کلانتری ۱۱ این فرماندهی هنگام کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه وانت نیسان مشکوک و آن را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

او تصریح کرد: ماموران در بازرسی از این خودرو ۲ هزار و ۹۵۰ قوطی انواع نوشیدنی‌های خارجی و کاپوچینو قاچاق و فاقد مجوز قانونی را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان سرچهان با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کردند، عنوان داشت: راننده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

دستگیری سارق تجهیزات باغات و زمین‌های کشاورزی در قیروکارزین

فرمانده انتظامی قیروکارزین از دستگیری یک نفر سارق با اعتراف به ۱۱ فقره سرقت از باغات در این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ قربانعلی روستا گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت تجهیزات از باغات و زمین‌های کشاورزی در قیروکارزین، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

او افزود: کارآگاهان پلیس تحقیقات خود را آغاز و با انجام اقدامات پلیسی موفق شدند در این خصوص یک سارق حرفه‌ای را شناسایی و وی را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی قیروکارزین با اشاره به اینکه متهم در بازجویی اولیه به ۱۱ فقره سرقت تجهیزات از باغات و زمین‌های کشاورزی اعتراف کرد، گفت: سارق پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و از آن طریق روانه زندان شد.

تخم مرغ‌های فاقد مجوز به مقصد نرسید 

فرمانده انتظامی شهرستان خرامه از کشف ۶۴ هزار و ۸۰۰ عدد تخم‌مرغ فاقد مجوز و خارج از شبکه توزیع در بازرسی از یک دستگاه کامیون خبر داد. 

سرهنگ زمان‌اله کریمی گفت: ماموران انتظامی خرامه در راستای اجرای طرح مقابله با قاچاق کالا، حین کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را متوقف کردند.

او گفت: مامورین در بازرسی از این خودرو، ۶۴ هزار و ۸۰۰ عدد تخم‌مرغ فاقد مجوز و خارج از شبکه توزیع را کشف کردند.

فرمانده انتظامی خرامه با بیان اینکه ارزش تخم مرغ‌های کشف شده برابر نظر کارشناسان یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، گفت: راننده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

توقیف ۱۴ دستگاه کامیون حامل سوخت قاچاق در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از توقیف ۱۴ دستگاه کامیون حامل ۱۳ هزار و ۵۰ لیتر سوخت قاچاق و خارج از شبکه توزیع در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدمحمد یوسفی گفت: روز گذشته ماموران انتظامی لارستان حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی به ۱۴ دستگاه کامیون مشکوک و آن‌ها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او با اشاره به اینکه در بازرسی از این کامیون‌ها در مجموع ۱۳ هزار و ۵۰ لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل کشف شد، اظهار داشت: رانندگان برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

سرهنگ یوسفی گفت: مبارزه با پدیده شوم قاچاق یک تکلیف همگانی است و انتظار می‌رود تا مردم عزیز در صورت اطلاع از اینگونه موارد بلافاصله مراتب را از طریق پل ارتباطی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

۸ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در شیراز کشف شد 

فرمانده انتظامی شیراز از توقیف ۴ دستگاه وانت نیسان و کشف ۸ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ فرج شجاعی گفت: در راستای طرح مبارزه با قاچاق سوخت و با هدف جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌های ملی، ماموران کلانتری "۳۴ جام جم" حین گشت زنی در حوزه استحفاظی به ۴ دستگاه وانت نیسان نیسان حامل سوخت مشکوک و آن‌ها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

فرمانده انتظامی شیراز با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو‌ها در مجموع ۸ هزار لیتر گازوئیل قاچاق کشف شد، تصریح کرد: در این خصوص هر ۴ نفر رانندگان برای سیر مراحل قانونی تحویل پلیس امنیت اقتصادی شدند.

سرهنگ شجاعی با بیان اینکه ارزش سوخت‌های کشف شده برابر نظر کارشناسان یک میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: پلیس با قاچاقچیان قاطعانه برخورد خواهند کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.