مهم‌ترین حوادث ۱۶ تير ۱۴۰۲ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث روز جمعه ۱۶ تير ۱۴۰۲ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

جانشین فرمانده انتظامی مرودشت گفت: مدیر چندین صفحه آرایشگاه زنانه که اقدام به تصویر برداری از محیط سالن آرایشی و مشتریان خود به منظور تبلیغ و کسب درآمد در فضای مجازی کرده بودند، روانه دادسرا شدند.

سرهنگ فرهام عسکری گفت: در پی رصد فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس فتا، مشخص شد تعدادی ادمین صفحات سالن آرایشی اقدام به انتشار تصاویر از محیط خصوصی بانوان و هتک حیثیت مشتریان خود کرده‌اند، لذا موضوع به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او گفت: این آرایشگاه‌های زنانه در زمینه تبلیغ و بازاریابی و جذب مشتری به منظور کسب درآمد از تصاویر مشتریان خود سوء استفاده و بهره برداری کرده اند، که این موضوع موجب بی اعتمادی و همچنین مشکلاتی برای مشتریان این صنف در شهرستان گردیده بود که پس از بررسی‌های فنی و کارشناسانه پلیس فتا، ادمین‌های کانال‌های مذکور شناسایی و جهت پاسخگویی به پلیس فتا احضار و واحد صنفی آن‌ها با دستور مقام قضائی پلمب شد.

سرهنگ عسکری گفت: افراد مذکور هنگامی که با مستندات پلیس روبرو شدند به جرم ارتکابی اعتراف و انگیزه خود را جذب مشتری عنوان کردند.

جانشین انتظامی مرودشت هشدار داد: انتشار هرگونه عکس و کلیپ تحت هر عنوان و با هر منظوری بدون اجازه صاحب عکس و فیلم ممنوع بوده و جرم است و همچنین انتشار تصویر و فیلم از مکان‌های مختص بانوان نیز پیگرد قانونی دارد. 

دستبند پلیس بر دستان مالخران اموال مسروقه در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از شناسایی و دستگیری دو نفر مالخر اموال مسروقه به ارزش ۴ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدمحمد یوسفی گفت: در راستای اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و برخورد با مالخران و سارقان و پیگیری اخباری مبنی بر اینکه تعدادی از اتباع بیگانه به عنوان مالخر اقدام به خرید و جمع آوری اموال مسروقه می‌نمایند، که بررسی موضوع در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت.

او گفت: پس از رصد اطلاعاتی موضوع و حصول اطمینان از صحت آن نسبت به اخذ مجوز از مرجع قضائی اقدام و عوامل انتظامی و کارآگاهان به مکان از قبل تعیین شده اعزام و در یک عملیات ضربتی دو نفر از سارقین و مالخران را دستگیر کردند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در بازرسی از مخفیگاه متهمین مقدار زیادی اموال مسروقه شامل ۷ هزار متر سیم و کابل برق، سیم خاموت، انواع پریز و کیلد‌های تلفن ثابت و تلویزیون، ۶ دستگاه لنز دوربین مداربسته به همراه کابل مربوطه، انواع لامپ مهتابی بزرگ، شیر آلات بهداشتی، انواع ابزار آلات سنگ فرز، دریل برقی، بتن کن، سیلندر گاز و ۶ دستگاه پروژکتور کشف و ضبط شد.

فرمانده انتظامی لارستان با اشاره به اینکه متهمین در تحقیقات پلیس به خریدن اموال مسروقه اعتراف کردند، اظهار داشت: سارقین پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شدند.

سرهنگ یوسفی در ادامه از کلیه شهروندان درخواست کرد تا با ارائه هر گونه اطلاعات یاری رسان در کشف اموال مسروقه و اعلام اقدامات غیرقانونی مالخران به پلیس، در جهت تامین نظم و امنیت و کشف اموال مسروقه و سایر جرایم انتظامی پلیس را یاری کنند.

 کشف ۱۴۰ کیلو تریاک در عملیات مشترک پلیس

جانشین فرمانده انتظامی استان از کشف ۱۴۰ کیلوگرم تریاک و دستگیری ۲ قاچاقچی در عملیات مشترک پلیس فارس و آذربایجان شرقی خبر داد.

سردار یوسف ملک‌زاده گفت: در راستای طرح مبارزه با سوداگران مرگ، روز گذشته ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان آذربایجان شرقی با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند فردی قاچاقچی در منزل خود در یکی از محله‌های شهرستان شیراز اقدام به دپو مواد مخدر کرده است که بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس فارس قرار گرفت.

او گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان فارس پس از هماهنگی با مرجع قضائی و چند روز تعقیب و مراقبت، با اقدامات فنی و تخصصی به منزل قاچاقچی اعزام و در بازرسی از آن مکان ۱۴۰ کیلوگرم تریاک را کشف کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس با اشاره به اینکه در این خصوص ۲ قاچاقچی حرفه‌‎ای دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند، گفت: اقدامات سوداگران مرگ در این استان از چشمان تیزبین پلیس دور نخواهد ماند و کارکنان ما با آنان بدون اغماض برخورد قانونی می‌کنند.

کشف ۳۴ دستگاه لپ تاپ قاچاق در شیراز

فرمانده انتظامی شیراز از کشف ۳۴ دستگاه لپ تاپ خارجی قاچاق به ارزش ۱۰ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ فرج شجاعی گفت: در پی دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر دپو دستگاه‌های لپ‌تاپ قاچاق در منزلی در یکی از محله‌های شیراز، بررسی موضوع در دستور کار ماموران کلانتری "۱۷ قدمگاه" قرار گرفت.

او گفت: ماموران پس از انجام تحقیقات میدانی ابتدا از صحت خبر مطمئن و پس از هماهنگی با مرجع قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان ۳۴ دستگاه لپ‌تاپ خارجی قاچاق کشف کردند.

فرمانده انتظامی شیراز با بیان اینکه ارزش لپ‌تاپ‌های کشف شده توسط کارشناسان مربوطه ۱۰ میلیارد ریال اعلام شده است، گفت: در این خصوص یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

دستگیری سارق حین تردد با موتورسیکلت مسروقه در بوانات

فرمانده انتظامی بوانات از دستگیری سارق و کشف موتورسیکلت سرقتی خبر داد. 

سرهنگ ابوالحسن مزارعی گفت: در پی مراجعه و شکایت فردی مبنی بر سرقت موتورسیکلت، بررسی موضوع جهت شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

او گفت: ماموران پاسگاه انتظامی "مزایجان" با بررسی‌های میدانی و اقدامات هوشمندانه سارق را حین تردد با موتورسیکلت سرقتی مشاهده و با اقدامات فنی و تخصصی وی را دستگیر و به مقر پلیس منتقل کردند. 

فرمانده انتظامی بوانات با بیان اینکه سارق برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، به شهروندان توصیه کرد: ضمن حفظ هوشیاری موارد مشکوک را از طریق فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند تا نسبت به دستگیری مجرمان و متخلفان اقدام شود.

سوخت قاچاقی که به مقصد نرسید

فرمانده انتظامی سرچهان از کشف ۷ هزار لیتر سوخت قاچاق در بازرسی از یک دستگاه کامیون خبر داد. 

سرهنگ محسن لشکری گفت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق، ماموران انتظامی سرچهان حین گشت زنی و کنترل محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر توقیف کردند.

او گفت: ماموران در بازرسی از این خودرو ۷ هزار لیتر سوخت قاچاق و فاقد هرگونه مجوز قانونی که راننده قصد خروج از استان را داشت کشف کردند.

فرمانده انتظامی سرچهان با اشاره به معرفی راننده به مرجع قضائی، تصریح کرد: سوخت مکشوفه جهت بازگشت به چرخه توزیع به شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی تحویل شد. 

دستگیری سارقین اماکن خصوصی با ۴ فقره سرقت در کوار

جانشین فرمانده انتظامی کوار از دستگیری سارقین اماکن خصوصی و کشف ۴ فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد.

سرگرد رحمت‌اله ارجمندی گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی در بخش "طسوج" شهرستان کوار، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او گفت: در این راستا ماموران با انجام اقدامات پلیسی، ۲ نفر سارق سابقه‌دار را شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضائی آنان را دستگیر کردند.

جانشین فرمانده انتظامی کوار با بیان اینکه سارقین در بازجویی اولیه به ۴ فقره سرقت از اماکن خصوصی اعتراف کردند، گفت: متهمین پس از تشکیل پرونده روانه دادسرا شدند.

سرهنگ ارجمندی به شهروندان توصیه کرد: هشدار‌های پلیس را در خصوص پیشگیری از سرقت جدی گرفته و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را سریعا به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

توقیف خودرو حامل تریاک در سپیدان

فرمانده انتظامی سپیدان از توقیف خودرو سمند و کشف ۱۵ کیلو و ۶۰۰ گرم تریاک در این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ احمد فداکار گفت: ماموران انتظامی سپیدان هنگام ایست و بازرسی و کنترل محور‌های مواصلاتی، به یک سواری سمند مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو، ۱۵ کیلو و ۶۰۰ گرم تریاک که به طرز بسیار ماهرانه‌ای در سپر عقب جاسازی شده بود کشف شد، گفت: راننده دستگیر و برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

اجرای طرح ارتقاء امنیت محله محور در نی ریز

جانشین فرمانده انتظامی نی ریز از اجرای طرح ارتقاء امنیت محله محور در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علی زنگنه نیا گفت: در راستای طرح پاکسازی نقاط جرم خیز، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی توسط پلیس‌های تخصصی و کوپ‌های تابعه در سطح شهرستان به اجرا در آمد.
وی افزود: در اجرای این طرح، ماموران این فرماندهی موفق شدند ۵ سارق را دستگیر و ۱۵ فقره انواع سرقت را کشف کنند.

جانشین فرمانده انتظامی نی‌‍ریز خاطر نشان کرد: توقیف ۲۶ دستگاه موتورسیکلت و ۱۰ خودرو، دستگیری و جمع‌آوری ۹ نفر خرده فروش و معتاد متجاهر از نتایج اجرای این طرح‌ها بود.

سرهنگ زنگنه نیا گفت: طرح ارتقاء امنیت اجتماعی محله محور با هدف برقراری امنیت پایدار در مناطق جرم خیز و با همکاری خوب مردم با پلیس به صورت ضربتی و مستمر در طول سال اجرا می‌شود که ضمن قدردانی از مشارکت شهروندان در تولید امنیت از آنان می‌خواهیم هشدار‌ها و توصیه‌های پلیس را جدی بگیرند.

دستگیری سارق کابل مخابراتی با ۷ فقره سرقت 

فرمانده انتظامی کازرون از دستگیری سارق کابل برق و مخابرات با ۷ فقره سرقت در این شهرستان، خبر داد.

سرهنگ اسماعیل راعتیان گفت: در پی سرقت کابل برق و مخابرات از شبکه‌های توزیع در سطح شهرستان "کازرون"، موضوع در دستور کار پلیس این فرماندهی قرار گرفت.

او گفت: ماموران کلانتری ۱۱ محمدیه با بررسی‌های همه جانبه و اقدامات اطلاعلاتی موفق به شناسایی یک سارق شدند و طی عملیات غافلگیرانه وی را در یکی از مناطق این شهرستان دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی کازرون گفت: متهم در تحقیقات به عمل آمده تاکنون به ۷ فقره سرقت کابل اعترف و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

سارقان خودرو‌های نیسان در جهرم دستگیر شدند 

فرمانده انتظامی جهرم از شناسایی و دستگیری ۳ سارق خودرو‌های وانت نیسان در آن شهرستان خبر داد. 

سرهنگ خسرو رزمجویی گفت: در پی سرقت ۳ دستگاه وانت نیسان از شهر جهرم طی دو ماه اخیر، شناسایی سارق یا سارقین به صورت وویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او گفت: ماموران کلانتری ۱۲ مطهری با گشت‌زنی‌های هدفمند، دو دستگاه وانت نیسان مسروقه در حالی که در حاشیه شهر رها شده بود کشف و به مقر انتظامی انتقال دادند.

سرهنگ رزمجویی گفت: ماموران دایره تجسس کلانتری ۱۲ مطهری با اقدامات فنی و سرنخ‌های به جا مانده، ۳ سارق را شناسایی و با دستور مرجع قضائی آن‌ها را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی جهرم با بیان اینکه یک دستگاه خودرو مسروقه دیگر نیز در حوزه استحفاظی شهرستان شیراز منطقه "سیاخ دارنگون" کشف شد، گفت: متهمان در بازجویی اولیه به سرقت خودرو‌های وانت نیسان اعتراف کردند. 

رئیس پلیس شهرستان جهرم با بیان اینکه خودرو‌های کشف شده تحویل مالکین شد، تصریح کرد: برخورد با سارقان از اولویت انتظامی شهرستان می‌باشد و از شهروندان درخواست می‌شود هرگونه اخبار و اطلاعات را با سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

دستگیری سارق ساختمان‌های نیمه‌کاره و کشف ۸ فقره سرقت در جهرم

فرماند انتظامی جهرم گفت: سارق ساختمان‌های نیمه کاره حین سرقت کابل از تیربرق در این شهرستان جهرم دستگیر شد. 

سرهنگ خسرو رزمجویی گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت سیم و کابل برق از ساختمان‌های نیمه کاره در سطح شهرستان جهرم، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت.

او گفت: ماموران ۱۲ مطهری حین گشت‌زنی به صورت محسوس و نامحسوس، یک سارق سابقه‌دار را حین سرقت کابل از تیر برق مشاهده و با اقدام به موقع وی را دستگیر و به کلانتری انتقال دادند. 

سرهنگ خسرو رزمجویی گفت: متهم در تحقیقات پلیس و مواجهه با دلایل و مستندات به ۸ فقره سرقت از ساختمان‌های نیمه کاره اعتراف کرد.

رئیس پلیس شهرستان جهرم از شهروندان خواست: هرگونه موارد مشکوک و پرسه زدن افراد ولگرد در محلات و کنار ساختمان‌های نیمه کاره را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به مرکز فوریت‌های پلیس اطلاع دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار