مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون مرمت و بازسازی ۱۰۰ قنات در استان به اتمام رسیده و مابقی با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد در حال اجرا است. 

 حسینعلی رمرودی، اظهار داشت: از ابتدای سال گذشته تاکنون کار مرمت و بازسازی ۱۵۰ رشته قنات در سطح استان سیستان و بلوچستان آغاز شده که تاکنون مرمت و بازسازی ۱۰۰ قنات به اتمام رسیده و مابقی با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد در حال اجرا است. 

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان، افزود: با تداوم خشکسالی احیا، مرمت و بازسازی و حفظ آبدهی قنوات برای بخش کشاورزی بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه با صرفه‌ترین، منطقی‌ترین و مطمئن‌ترین شیوه استحصال آب قنات است و همین موضوع ضرورت تامین اعتبار برای طرح‌های مرمت و بازسازی قنات را دوچندان می‌کند، گفت: برای مرمت و بازسازی ۱۵۰ رشته قنات، ۴۴۰ میلیارد ریال اعتبارات استانی و ملی تخصیص یافته که با مشارکت بهره‌برداران و به‌کارگیری نیرو‌ها بومی و مصالح موجود در منطقه در حال انجام است. 

رمرودی با اشاره به اهمیت آب قنات در بخش کشاورزی افزود: سیستان و بلوچستان جزو استان‌های قنات‌خیز کشور محسوب می‌شود به گونه‌ای که رتبه ۶ کشور در تعداد و رتبه چهارم در وابستگی به آب قنات دارد.

برچسب ها: قنات ، مرمت و بازسازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار