معاون هنری سینمایی سمعی و بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز گفت: اکران فیلم‌های نخستین جشنواره بین المللی حوا از فردا سه شنبه آغاز می‌شود.

سید محمود سرباز افزود: رویکرد اصلی برگزاری جشنواره بین المللی حوا حمایت از خانواده، لزوم شناساندن تصویر زن، بازنمایی زن مسلمان در سینمای ایران و جهان و پرداختن به زن عفیف است ضمن اینکه این جشنواره به منظور تقویت جریان گفتمان فرهنگی- رسانه‌ای خانواده محور به عنوان یک گفتمان جهان شمول و فراگیر در سطح دنیا به همت بنیاد بین‌المللی گوهرشاد برگزار شده است.
وی اظهار کرد: جشنواره در ۲ بخش ملی و بین‌المللی و در قالب فیلم‌های بلند داستانی، فیلم‌های کوتاه داستانی و فیلم‌های‌مستند میزبان آثاری با محوریت مباحث و موضوعات زنان و خانواده است.
وی گفت: اکران فیلم‌های جشنواره حوا در استان البرز در قالب ۳ باکس فیلم کوتاه و ۶ باکس فیلم مستند و همچنین ۶ فیلم بلند در چهار سانس در نظر گرفته شده است.
سرباز تصریح کرد: باکس یک فیلم‌های کوتاه داستانی شامل «اتاق عقد»، «باشه برای فردا»، «وضعیت اورژانسی»، «یک به توان بی نهایت» و «نشنیدن»، باکس ۲ فیلم‌های کوتاه داستانی شامل «لیلا»، «محافظ مادرم»، «مرگ پروانه»، «جان داد» و «گجو» و باکس سه فیلم‌های کوتاه داستانی نیز شامل فیلم‌های «اسما»، «پرتاب ناگهانی یک فیل»، «یک حلقه معمولی»، «تی یره» و «۳۲۳ و چند ماه و چند روز» هست.

وی باکس فیلم‌های مستند را شامل «چشم‌ها دست ها- گالین»، «واهگ- دیوار‌های نخی»، «کل فاطمه- لوتوس»، «مقصد المپیک- چلچلای سفری»، «بانو» و «هیچکس منتظرت نیست» بوده و فیلم‌های بلند این جشنواره نیز شامل «هوک»، «شهربانو»، «کاپتیان»، «سرهنگ ثریا»، «اخت الرضا» و «هفت بهارنارنج» عنوان کرد.

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز با بیان اینکه اکران فیلم‌های این جشنواره به صورت رایگان انجام می‌شود، افزود: این جشنواره تا روز جمعه ۲۳ تیرماه ادامه دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.