کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی زنجان گفت: طی روزهای اخیر هوای گرم در مناطق مختلف استان حاکم است و این دما در شبانه روز گذشته به بالای ۴۰ درجه سانتیگراد رسید.

حسین سلطانی کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی زنجان با بیان اینکه طی روزهای اخیر هوای گرم در مناطق مختلف استان حاکم است گفت: در ۲۴ ساعت گذشته دمای هوا در طارم به ۴۰ درجه و در شهر چوزرق از توابع این شهرستان به ۴۴ درجه سانتیگراد رسید.

وی با بیان اینکه این میزان دما هنوز به رکورد سال ۹۴ نرسیده است، یادآور شد: رکورد ثبت شده در این خصوص مربوط به سال ۹۴ در شهرستان طارم با دمای ۴۶ درجه است.

سلطانی همچنین رکورد ثبت شده گرمای هوا در شهر زنجان را با ۴۱ درجه سانتیگراد مربوط به سال ۹۴ بیان کرد و اظهار داشت: هوای گرم تا روز چهارشنبه در این استان حاکم است و در روزهای پایانی هفته جاری شاهد کاهش دمای هوا در نقاط مختلف استان خواهیم بود.

وی با اشاره به گرمای شدید هوا و احتمال آتش سوزی در مراتع و مناطق جنگلی از هم استانی ها خواست: در صورت افروختن آتش در طبیعت آن را رها نکنند و قبل از ترک محل نسبت به مهار و اطفای کامل آن اطمینان حاصل کنند.

سلطانی دمای هوای فعلی شهر زنجان را ۲۳ درجه سانتیگراد ذکر کرد و اظهار داشت: این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه کاهش یافته است.

سلطانی با اشاره به میزان نوسان دمای هوای شهرهای مختلف استان، خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای هوای زنجان ۱۵ و ۳۶ درجه، ابهر ۱۸ و ۳۸ درجه، خرمدره ۱۹ و ۳۷ درجه، آببر ۲۶ و ۴۲ درجه، سلطانیه ۱۳ و ۳۳ درجه، قیدار ۱۸ و ۳۴ درجه و ماهنشان ۱۸ و ۳۹ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.