در حالیکه تنش سئول با چین و کره شمالی رو به افزایش است، رئیس‌جمهور کره جنوبی در نشست سران ناتو در ویلنیوس شرکت می‌کند.

«یون سوک یول» رئیس‌جمهور کره جنوبی، امروز (دوشنبه) قصد دارد برای شرکت در نشست با رهبران پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به ویلنیوس در لیتوانی برود، هدف او از این سفر همکاری‌های امنیتی بین‌المللی عمیق‌تر در بحبوحه افزایش تهدیدات کره شمالی و تنش بر سر چین عنوان شده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دفتر رئیس‌جمهور کره جنوبی در این باره اعلام کرد که یون سوک یول در ادامه سفر به ویلنیوس و حضورش در نشست سالانه ناتو (که سه‌شنبه هفته جاری آغاز می‌شود)، از روز چهارشنبه سفری سه روزه به لهستان خواهد داشت. یون سوک یول به همراهی سران ژاپن، استرالیا و نیوزلند در نشست ناتو حاضر خواهد شد.

یون سوک یول هدف خود از شرکت در نشست ناتو را افزایش سهم خود در مقابله با چالش‌های جهانی مانند بحران در اوکراین و رقابت آمریکا و چین، مقابله با تهدید‌های هسته‌ای و موشکی کره شمالی، روابط امنیتی بیشتر با اروپا و دیگر متحدان آمریکا دانسته است. سال گذشته، او برای اولین بار در نشست ناتو شرکت کرد و گفت که درگیری‌ها و رقابت‌های جدید تهدیدی برای ارزش‌های جهانی است.

یک مقام از دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی هم گفت: «یون سوک یول امسال به دنبال ارسال پیام‌های قوی‌تر علیه کره شمالی و افزایش همکاری در زمینه امنیت، زنجیره تامین و جنگ اوکراین است و او در حاشیه این اجلاس با چندین رهبر اروپا و آسیا اقیانوسیه مذاکرات دوجانبه خواهد داشت و به طور جداگانه سند جدیدی را با ناتو برای تقویت همکاری‌های دوجانبه در ۱۱ زمینه از جمله عدم اشاعه و امنیت سایبری تصویب خواهد کرد.»

این مقام با بیان آنکه رئیس‌جمهور کره جنوبی همکاری با ناتو در مورد تهدیدات هسته‌ای و موشکی فزاینده کره شمالی را تقویت خواهد کرد و هشدار خواهد داد که جامعه بین‌المللی فعالیت‌های غیرقانونی کره شمالی را تحمل نخواهد کرد، افزود: «یون هیچ برنامه‌ای برای سفر به اوکراین ندارد، اما بر تعهد سئول به بازگرداندن صلح در اوکراین و بررسی بسته‌های کمکی با دیگر کشور‌ها تاکید خواهد کرد.»

یون سوک یول در مصاحبه‌ای کتبی با آسوشیتدپرس که امروز (دوشنبه) منتشر شد، گفت: «تدارک برای ارسال موارد مختلف به اوکراین، از جمله تجهیزات مین‌زدایی و آمبولانس، در حال انجام است» و متعهد شد تا از بازسازی پس از جنگ در اوکراین حمایت کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۰۰ ۲۰ تير ۱۴۰۲
کره ی جنوبی وژاپن ، همچون اوکراین دلقک های سیرک آمریکا هستندو منافع زیادی را برای آمریکا دارند ونمی دانند که آمریکا به صورت
حاکمیتی درحال بهره کشی از آنها بوده و قصد آمریکا فقط
ازبین بردن تمام منابع اقتصادی و انسانی در کل جهان بوده
تا سیطره ی شیطانی خود را حفظ کند.
فقط می توان به این ها گفت
عروسک های خیمه شب بازی
مهره های دست آموز غرب
مزدوران بی اختیار
خود فروختگان مصلحت نیاندیش کشور ومردمشان
آخرین اخبار