کمبود و افزایش قیمت مرغ سبب گلایه و نارضایتی شهروندان یزدی شده است.

محمدرضا پاکدل سرپرست دفتر امور اقتصادی استانداری یزد گفت: مرغ در سراسر کشور در ماه‌های اخیر دچار نوسان شده و در استان یزد هم تلاش کردیم تا کمترین نوسان قیمت را داشته باشیم و مرغ به قیمت ۷۹ هزار تومان به فروش برسد.

او افزود: با کنترل قیمت در استان یزد و اینکه اختلاف قیمت فاحشی با سایر استان‌ها به خصوص استان فارس وجود دارد، بخشی از مرغ از استان خارج شده و به استان فارس روانه می‌شود یا اینکه به صورت قطعه بندی در بازار به فروش می‌رسد.

سرپرست دفتر امور اقتصادی استانداری یزد با اشاره به مصوبات جلسه کارگروه تامین استان تصریح کرد: به کسانی که برخلاف مصوبات عمل می‌کنند، هشدار می‌دهم که خروج مرغ از استان بدون مجوز جهاد کشاورزی ممنوع است و هر که بدون مجوز اقدام به این کار بکند، با برخورد شدیدی مواجه می‌شود.

پاکدل ادامه داد: قطعه بندی مرغ در فروشگاه‌های عرضه مرغ از فردا ممنوع بوده و باید به صورت مرغ سالم و با قیمت مصوب عرضه شود.

او از مجوز تامین مرغ شمال خبر داد و گفت: میزان تولید مرغ به صورت روزانه ۱۲۰ تن است، اما مشکل مرغ فراتر از استان و در سطح کشور بوده و اینکه استان‌های همجوار به دلیل عدم کنترل مرغ استانشان در حال دریافت مرغ از استان یزد هستند.

پاکدل افزود: میزان مصرف استان که حدود روزی ۶۰ تا ۷۰ تن بود، تامین می‌شد و مازاد آن به صورت قطعه بندی به فروش می‌رسید، اما مشکل اینجاست که این مقدار به سمت قطعه بندی رفت و تخلف صورت گرفت.

او تأکید کرد که موارد متعددی از برخورد با متخلفان صورت می‌گیرد، اما رسانه‌ای نمی‌شود و کسانی که درصدد تخلف هستند، بدانند با آنان برخورد می‌شود.

بازار مرغ در استان یزد در روز‌های اخیر با کمبود مواجه شده و مردم برای خرید یک مرغ به قیمت تنظیم بازار مجبور به ایستادن در صف هستند.
 
این در حالی است که مرغ به قیمت آزاد در بازار وجود دارد و با قیمت بالاتری نسبت به مرغ تنظیم بازار و به صورت قطعه بندی به فروش می‌رسد.

برچسب ها: کنترل قیمت ، عرضه مرغ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۴ ۱۹ تير ۱۴۰۲
مرغ خیلی وقته از قفس پریده