رئیس مجمع نمایندگان استان یزد گفت: نهاد‌های فرهنگی کشور و خانواده‌ها نسل جوان را به سمت کتاب و کتابخوانی سوق دهند.

محمدصالح جوکار رئیس مجمع نمایندگان استان یزد با تبریک روز ادبیات کودکان و نوجوانان گفت: روز ملی ادبیات کودک و نوجوان فرصت مناسبی به منظور آشنا کردن کودکان با کتاب و کتاب خوانی است، ولی در کشور از این فرصت‌ها و بهانه‌ها برای ترویج فرهنگ کتابخوانی در میان کودکان و نوجوانان بهره چندانی نمی‌گیریم.

او افزود: انس کودکان با کتاب بدون شک، تضمینی بر استحکام تربیت و فرهیختگی نسل آینده یک جامعه است و آن جامعه را از ابعاد مختلف تضمین می‌کند.

جوکار ادامه داد: امروزه آینده سازان جامعه با وجود فضای مجازی، درگیر مسائلی شده اند که نه تنها بستری برای تعالی جامعه نیست بلکه نسل آینده را با چالش بی هویتی مواجه ساخته و به نوعی نقطه مقابل کتاب و کتابخوانی قرار گرفته است که نهاد‌های فرهنگی کشور و خانواده‌ها باید برای آن چاره اندیشی کنند.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد اظهارامیدواری کرد: در سایه توجهات حضرت، ولی عصر (عج) و با تلاش بیش از پیش تلاش‌گران عرصه فرهنگ به ویژه فعالان حوزه کودک بار دیگر اتفاقی زرین در دفتر پر افتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی ثبت شود و کودکان دیار علویان نقش خود را در آینده پرتلالو میهن اسلامی‌مان بدرستی ایفا کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار