معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: بروجن به عنوان میزبان دوازدهمین جشنواره موسیقی زاگرس‌نشینان پس از وقفه سه ساله است.

شهرام فرجی معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری  با اشاره به اینکه بروجن میزبان برگزاری دوازدهمین جشنواه موسیقی زاگرس‌نشینان می شود گفت: این جشنواره ۲۰ تا ۲۲ تیرماه امسال با حضور هنرمندان ۱۸ استان کشور در شهرستان بروجن برگزار و از ۱۴۰ هنرمند برتر تجلیل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی برای برپایی دوازدهمین جشنواره موسیقی مناطق زاگرس‌نشین در اواخر سال ۹۹ انجام شد، گفت: این جشنواره به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد و برگزاری این جشنواره به عنوان یکی از مهمترین رویداد‌های فرهنگی استان با اجرای زنده گروه‌های موسیقی نواحی مختلف و بهره‌مندی تعداد بیشتری از علاقه‌مندان برگزار می‌شود.


بیشتر بخوانید


به گفته وی، آثار ارسال شده به دبیرخانه این جشنواره در ۲ بخش تک‌نوازی و گروه نوازی است، افزود: از بین آثار دریافتی، هفت تک‌نواز در بخش مضرابی، ۶ اثر در بخش مقام‌خوانی و ۶ تک‌نواز در بخش ساز‌های بادی توانسته‌اند به مرحله نهایی و رقابتی جشنواره راه یابند.

فرجی با اشاره به برگزاری شانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی در شهرکرد افزود: حدود ۲ هزار نفر از هنرمندان و دوستداران موسیقی محلی از اجرای هنرمندان این جشنواه تماشا استقبال کردند.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار