عضو شورای اسلامی شهرستان چابهار گفت: روستا‌ها محور اصلی توسعه پیشرفت و آبادانی در هر منطقه هستند که می‌توانند نقش تاثیرگذاری برای اشتغال منطقه خود داشته باشند و رونق کسب کار محلی را شکل دهند.

محمد شریف بادپا گفت: نگاه‌ها باید به توسعه روستایی با محور پیشرفت و آبادانی شکل بگیرید تا زندگی برای مردم روستا امید آفرین و با نشاط باشد.

عضو شورای اسلامی شهرستان چابهار گفت: تولیدات کشاورزی و دامی حاصل دست رنج و تلاش روستائیان عزیزی است که در تولید محصولات لبنی، گوشت، میوه و... نقش مهم و مؤثری در تامین امنیت غدایی دارند.

وی ادامه داد: شهرستان چابهار دارای ۳ بخش مرکزی، پیرسهراب و پلان است که که غالب جمعیت در ۳ بخش را روستائیان تشکیل می‌دهند. بخش‌های پلان و مرکزی ظرفیت بسیار بالای در تولیدات دامی دارند و سرمایه گذاری در این بخش می‌تواند اثر بخش باشد.

وی با تاکید بر اینکه حوزه کشاورزی نیز سهم بزرگی از بخش پیرسهراب چابهار را در برگرفته است، خاطرنشان کرد: منطقه بزرگ عورکی خاستگاه اصلی میوه‌های گرمسیری در سواحل مکران است که می‌تواند در حوزه کشاورزی و تولیدات میوه‌های گرمسیری در جنوب سیستان وبلوچستان مثمرثمر واقع شود و از این ظرفیت به خوبی استفاده کرد.

عضو شورای اسلامی شهرستان چابهار در ادامه گفت: سرمایه گذاری در حوزه روستایی دستاورد‌های مهمی برای شهرستان چابهار خواهد داشت و یکی از مهم‌ترین عوامل پیشرفت شهر چابهار توسعه و نگاه بلند مسئولان به روستا‌ها است اگر روستایی آباد شود قطعا کاهش حاشیه نشینی و مهاجرت معکوس از شهر به روستا را خواهیم داشت.

برچسب ها: اشتغالزایی ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار