مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری، از افزایش ۵۰ درصدی نظارت و پایش از واحد‌های صنعتی، معدنی، خدماتی، تولیدی و افزایش ۱۰ درصدی پایش از مکان‌های دفع پسماند نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان خبر داد.

سعید یوسف‌پور مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: در ۳ ماهه نخست سال ۱۴۰۲ نظارت و پایش از واحد‌های صنعتی، معدنی، خدماتی، تولیدی در استان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۰ درصد افزایش و پایش از مکان‌های دفع پسماند نیز ۱۰ درصد افزایش داشته است.

وی اظهار داشت: در راستای تحقق شعار کاهش و کنترل آلودگی‌های زیست محیطی و با توجه به ابعاد نظارتی وظایف سازمانی و همچنین در راستای اجرای ماده ۲۷ قانون مالیات بر ارزش افزوده (مصوب ۱۴۰۰) و با هدف بازدارندگی آلایندگی‌های واحد‌های تولیدی، صنعتی، معدنی و خدماتی در سه ماهه اول (فصل بهار) ۴۰ واحد تولیدی، خدماتی آلاینده در استان شناسایی و طبق قانون فهرست این واحد‌ها جهت اخذ عوارض سبز به سازمان امور مالیاتی کشور ارسال شد.

یوسف‌پور در پایان تصریح کرد: محیط‌زیست را از پیشینیان به ارث نبرده، بلکه از آیندگان به امانت گرفته‌ایم، باید در حفظ و حراست از این امانت کوشا باشیم و محیط‌زیست سالم را به نسل‌های بعدی هدیه دهیم.


بیشتر بخوانید


گفتنی است: واحد‌های آلاینده طبق قانون باید ۰.۵ تا ۱.۵ درصد فروش خود را عوارض آلایندگی (عوارض سبز) پرداخت نمایند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار