رئیس سازمان پژوهشکد‌ه‌های علمی و صنعتی ایران گفت: پژوهشکده دارویی با هدف تولید دارو‌های خاص در آینده‌ای نزدیک راه اندازی می‌شود.

حسن زمانیان رئیس سازمان پژوهشکده‌های علمی و صنعتی ایران گفت: راه اندازی پژوهشکده دارویی با هدف تولید داروهای خاص در سازمان پژوهش های علمی و صنعتی است. 

به گفته وی سازمان پژوهش‌ها در سال ۵۹ راه اندازی شده و ماموریت آن ایجاد محصولات صنعتی بر پایه پژوهش است. رفع مشکلات کشور بر پایه پژوهش از دیگر اهداف سازمان پژوهش‌ها است.  

او بیان کرد: چرخه ایده تا تولید محصول صنعتی در سازمان وجود دارد و ما به دنبال خلق مقاله نبوده بلکه پژوهشی را قبول می‌کنیم که منجر به رفع نیاز کشور شود. سازمان پژوهش ها در بین ۵۲ سازمان و پژوهش‌ها رتبه اول را کسب کرده است. 

او بیان کرد: سازمان پژوهش های علمی و صنعتی دارای ۷ پژوهشکده است و یکی از برنامه های ما جلوگیری از خام فروشی است.

به گفته وی ساخت ماهواره مصباح از دیگر محصولات این سازمان است.

او اضافه کرد: ماهواره آیات در حال ساخت و کار آن پیش بینی زلزله است.  طرح ساخت این ماهواره ۱۳ زیرپروژه دارد. برای اجرای طرح ساخت ماهواره آیات حدود ۲ میلیون دلار بودجه لازم است.

او گفت: دستگاه دیالیزی همراه یا همان کوله پشتی در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی تولید شده است.

او افزود: پارک علم و فناوری بین المللی در حال ساخت است و ۹۸ درصد کار آن انجام شده است.

زمانیان ادامه داد: ر حال حاضر ۳۰ درصد مقالات ما با استادان خارجی مشترک است و از باب فناوری نیز باید این اشتراک ایجاد شود تا مرجعیت علمی انجام شود؛ شورای حکیمان در سازمان پژوهش های علمی و صنعتی، ۲۴ طرح کلان ملی را مطرح کرده است.

او اعلام کرد: جایزه جشنواره خوارزمی به یک میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است. واحدهای فناوری در این سازمان مشغول به فعالیت هستند که با واحد‌های فناوری در کشور آمریکا رقابت می‌کنند. 

او گفت: در حال حاضر در زمینه ارتباط با صنعت دارای ۲۵ کرسی هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار