تمامی نیرو‌های منابع طبیعی به توجه به افزایش محسوس دمای هوا در آماده‌ باش کامل هستند.

سید علی علوی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ساری با توجه به افزایش محسوس دما در روز‌های اخیر و احتمال حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی، گفت: تمامی نیرو‌های منابع طبیعی در آماده‌باش کامل هستند و تا پایان گرما و کاهش درجه حرارت، در آماده‌باش خواهند بود.

او افزود: مهم‌ترین توصیه ما به شهروندان و طبیعت دوستان این است که نکات ایمنی و مراقبت‌های لازم در زمینه پیشگیری از وقوع آتش‌سوزی در شرایط گرمای هوا را رعایت و از روشن کردن آتش، رها کردن سیگار، چوب کبریت و مخصوصاً آتش زدن کاه و کلش مزارع کشاورزی و استفاده از هر وسیله قابل اشتعال دیگری در طبیعت خودداری کنند.

علوی با اشاره به اینکه درصد بسیار بالایی از آتش‌سوزی‌های عرصه‌ها ناشی از اشتباهات و خطا‌های انسانی است، گفت:عامل انسانی علت اصلی بیشتر آتش سوزی‌های عرصه‌های جنگلی مازندران است.

او افزود:گرم شدن هوا، وزش باد گرم، کاهش بارندگی، وجود برگ‌های خشک در عرصه در کنار بی توجهی مسافران و گردشگران از دلایل اصلی دیگر وقوع آتش سوزی در عرصه‌های جنگلی این استان می‌باشد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ساری گفت: همشهریان می‌توانند با مشاهده هرگونه علائم آتش‌سوزی از طریق شماره‌های امداد منابع طبیعی۱۵۰۴ و ۱۳۹ نسبت به اطلاع‌رسانی اقدام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.